Borja (Hajducke vode - Kominovi - V.Runjavica)

Photo ofBorja (Hajducke vode - Kominovi - V.Runjavica) Photo ofBorja (Hajducke vode - Kominovi - V.Runjavica) Photo ofBorja (Hajducke vode - Kominovi - V.Runjavica)

May 30, 2021
May 2021

near Jotanovići, Republika Srpska (Босния һәм Герцеговина)

Htjeli smo da napravimo kracu turu od jedno 4-5 sati pjesacanja s kojom bi obuhvatili sto vise ljepota i znamenitosti ovog nadaleko poznatog izletista.
Prvobitni plan je bio da ruta bude potpuno kruzna, medjutim u hodu se to pokazalo preambicioznim, pa smo odustali od toga i ipak napravili lijepu rutu srednje tezine od 15ak km.
Mnogobrojne staze ovim rejonima su izvrsno oznacene, sto cesto u takvim slucajevima moze biti i problem, jer je pored mnogobrojnih paralelenih i ukrstenih staza onda teze naci pravac koji bas vama treba.
Krenuli smo stazom koja na pocetku ide paralelno sa setalistem do hajduckih voda, i poslije kilometar na standardnom skretanju lijevo se poslije skretanja drzali vise desne strane. ide se putem koji poslije prelazi u dobro oznacenu stranu grebenom sa prekrasnim pogledom na unutrasnjost Borje.
na kraju grebena je prekrasan vidikovac i onda se staza spusta do potoka.
tu se izadje i na put koji vodi do naselja Ocaus, skrenuli smo lijevo i prije nego sto se put pocne penjati i razdvajati od rjecice smo presli rjecicu i poeli se do Kominova odakle se lijepo vidi Teslic sa okolinom.
staza preko potoka nije oznacena, ide se pomalo utabanom stazom kroz rijetku shumu kroz koju krivuda shumski put, koji je na mjestima skroz propao pa je se s njim tesko kretati na pocetku.
po povratku sa Kominova produzili smo putem lijevo, markiranom stazom i na mjestu gdje put skrece uzbrdo i ulijevo, i prati ga markacija smo produzili.
prvobitni plan je bio da produzimo jos naprijed, vidjeli smo na nekim trackovima da to ljudi rade, ali put preko potoka, kraj nekog veceg sadrvana nije djelovao dobro markiran , a i plan se ucinio preambicioznim za kratko vrijeme koje nam je ostalo.
dalje se ide lagano putem koji vodi pravo na najveci vrh Runjavicu sa tornjem. odatle se put spusta i na raskrsnici na kojoj se ukrsta nekoliko puteva onaj lijevo je oznacen za Hajducke vode . s njim smo isli i dosli na pocetnu stazu s kojom smo i krenuli.
srednji put na raskrsnici vodi do Male Runjavice na kojoj su vidljive tk antene i odakle se kroz shumu i stazom sa ski liftom dolazi do Hajduckih voda direktno i blize nego lijevim putem na koji vode putokazi...

sve u svemu prekrasna priroda i vrijedi obici ovaj dio i uzivati u pejsazima. interesanto , iako ima dosta potoka i rjecica i krece se sa hajduckih voda, nismo prosli ni kraj jednog izvora, pa treba ponijeti vode sa sobom

Hajducke vode hotel - start

skretanje lijevo

Photo ofpravo putem, lijevo direktan put do V.Runjavice s kojim cemo se vratiti Photo ofpravo putem, lijevo direktan put do V.Runjavice s kojim cemo se vratiti Photo ofpravo putem, lijevo direktan put do V.Runjavice s kojim cemo se vratiti

pravo putem, lijevo direktan put do V.Runjavice s kojim cemo se vratiti

slike su mahom sa grebena kojim staza ide

skretanje lijevo uzbrdo - markirano

Photo ofskretanje s puta desno livadom i markiranom stazom Photo ofskretanje s puta desno livadom i markiranom stazom Photo ofskretanje s puta desno livadom i markiranom stazom

skretanje s puta desno livadom i markiranom stazom

Silazak na put

ovdje staza produzava lijevo, ali mi smo prvo presli potok i uspeli se na Kominove pa se onda vratili na put