Photo ofBorger- Stoetendijk- Wulpenveen- Vossenveen- Meindersveen Eendenwater(Landal Hof Van Saksen)- (9,6km) 09.02.17- Photo ofBorger- Stoetendijk- Wulpenveen- Vossenveen- Meindersveen Eendenwater(Landal Hof Van Saksen)- (9,6km) 09.02.17- Photo ofBorger- Stoetendijk- Wulpenveen- Vossenveen- Meindersveen Eendenwater(Landal Hof Van Saksen)- (9,6km) 09.02.17-

February 15, 2018
February 2017

near Papenvoort, Drenthe (Nederland)

Dit wordt onze 6e wandeling in de omgeving van het vakantiepark Hof Van Saksen.
De wagen laten we achter op een parkeerplaatsje in de Stroetendijk thv busstopplaats aan bordje van Rolderstraat 11-13, daar recht tegenover vind u een parkeerplaats met pic-nic tafel...

Dit is dezelfde parkeerplaats van wandeling 2 van 05.02.2017,maar totaal andere wandeling want we starten aan de overkant van de straat...

Het is vandaag een gemakkelijke wandeling zonder hellingen of dergelijke, maar toch wil ik jullie aanraden om voorzichtig te zijn want op bepaald moment wandel jullie tussen de loslopende dieren, dus eventuele honden best aanlijnen en kinderen bij de hand nemen... en voldoende afstand te houden van de dieren, minimaal 25m !!!

De wandeling gaat via openbare weg, bos en graspad, waardoor toch wel wandelschoenen een must zijn..
Wij deden deze wandeling in de sneeuw bij ijskoude temperaturen en heel felle wind

• Photo of Evert Kuiken
    Evert Kuiken May 16, 2020

Mooie, rustige route, veelal door het bos met een klein stuk over heide, bij de schapen. Wat grotere paden, soms een stuk mountainbike pad. We zijn twee keer verkeerd gelopen, maar dat kwam doordat we niet zaten op te letten. We zijn welgeteld 1 mountainbiker en een stuk of 6 wandelaars tegengekomen. Vooral het zuidelijke stuk, waar de route gelijk loopt met een LAW, daar kom je wat mensen tegen. De route begint bij het Beheerkantoor van Staatsbosbeheer langs de weg van Borger naar Rolde. Het Eendewater was toen wij er liepen vrijwel drooggevallen. Er is verder geen uitspanning en honden moeten er aan de lijn.