ΒΟΡΕΙΑ ΚΟΨΗ ΧΑΤΖΗ (HATZIS MOUNT)

10 hours
April 26, 2024
April 2024

near Spítia, Thessaly (Greece)

Αφετηρία από τον οικισμό "Σπίτια" - προσβάσιμο με συμβατικό αυτοκίνητο σε βατό χωματόδρομο λίγο έξω από από το χωριό Μεσοχώρα.
Η διαδρομή ως τα πρώτα 5,5 χλμ είναι ήπια. Εκεί φτάνεις σε έναν αυχένα όπου διασταυρώνεται το κλασσικό μονοπάτι με το μονοπάτι που οδηγεί στη βόρεια κόψη του Όρους Χατζή. Από κει και πάνω η διαδρομή δυσκολεύει με μια ανάβαση σε 35άρα κλίση για ενα χλμ όπου φτάνεις στην πρώτη προκορφή. Στη συνέχεια με μια σύντομη ανάβαση φτάνεις στη δεύτερη προκορφή όπου ειναι η αρχή της Βόρειας κόψης. Μπροστά μας είναι η εντυπωσιακή Κόψη και η Βόρεια πλευρά της κορυφής απότομη και επιβλητική.
Αρχικά η κόψη είναι λίγο φαρδιά αλλά σύντομα αρχίζει και στενεύει. Υπάρχουν κάποια εκτεθειμένα περάσματα και η κόψη ξαφνικά διακόπτεται από κάθετο βράχο όπου η συνέχεια της επιβάλει rappel (6-8 μ.).
*Βρήκαμε έτοιμο εγκατελειμένο ρελέ σε καλή κατάσταση από διπλό 7mm κορδονέτο και οβάλ mallion rapide.
Μετά το rappel η κόψη δυσκολεύει κι άλλο με πολλά εκτεθειμένα και αναρρίχηση II-III βαθμού στη βόρεια πλευρά της κορυφής (κλίση 40-45).
Στην κορυφή "Χατζής" 2.038 μ. η θέα είναι μοναδική.
Κατάβαση από την νότια πλευρά της κορυφής όπου στην βάση της έχει διάσελο και μπαίνοντας δεξιά ακολουθούμε πλέον το κλασσικό μονοπάτι περνώντας από κάποιες σάρες. Χάνοντας συνεχώς ύψος φτάνουμε σε σημείο που έχει τοποθετηθεί βιβλίο εντυπώσεων κι απο κει συνεχίζοντας καταλήγουμε στο σημείο της διασταύρωσης με το μονοπάτι της κόψης. Επιστροφή από τα ίδια στον οικισμό "Σπίτια".
ΠΡΟΣΟΧΗ:
1) Η σήμανση είναι ανεπαρκής εως ανύπαρκτη δείγμα ότι η επισκεψιμότητα ειναι ελάχιστη. Η πορεία βεβαια ειναι προφανής. Δεν υπάρχει σε πολλά σημεία καθαρό μονοπάτι γιαυτό και το ιχνος μου στο χάρτη έχει πολλές μεταβολές.
2) Η διαδρομή απαιτεί πολύ καλή φυσική κατάσταση και βασικές γνώσεις και εμπειρία σε αναρρίχηση III βαθμού scramble, γνώσεις και εξοπλισμό rappel.
3) Η διαδρομή ειναι εύκολη ως το ξεκίνημα για την ανάβαση στη Κόψη. Απο κει και πέρα ως την κορυφή χαρακτηρίζεται δύσκολη. Γιαυτό και ο γενικός χαρακτηρισμός μου είναι Moderate.
4) Προσοχή στο ρελέ για το rappel...Αν βρείτε εγκατελειμένο από καιρό να κάνετε νέο δικό σας. Υλικά κορδονέτο 7mm-8mm 5-6 μέτρων και οβάλ mallion rapide. Εμείς χρησιμοποιήσαμε το ήδη υπάρχον μιας και φαινόταν πολύ πρόσφατο και αφού το ελέγξαμε λεπτομερώς και διαπιστώσαμε οτι είναι ασφαλές.

Loop trail from Spítia passing through: