Bony o Cap d'Arquer, pujant per Berasti, Vall d'Àssua

Photo ofBony o Cap d'Arquer, pujant per Berasti, Vall d'Àssua Photo ofBony o Cap d'Arquer, pujant per Berasti, Vall d'Àssua Photo ofBony o Cap d'Arquer, pujant per Berasti, Vall d'Àssua

May 9, 2022
May 2022

near Caregné, Catalunya (España)

La he catalogat de difícil ja que gran part d'aquesta sortida és fora camí, sinò es podria dir "moderada".
Deixo el cotxe al pont de Berasti, a tocar d’un oratori dedicat a Sta. Maria. Hi arribo tot venint de Sorre carretera a Caregue.
A la anada fins que no trobem la pista a les Bordes de Llessui cal anar pujant "bonament". Un cop a les bordes anem seguint el camí que puja a Mainera, fins que en una gran pleta amb restes d'edificacions anem a la dreta acostant-nos al riu Berasti. Passem a tocar d'una doble cascada molt maca. Més amunt passem el riu. A partir d'aquí la pujada és seguint viaranys de salvatgina, encara que el terreny és franc. Un ramat de daines em regala amb la seva presència. Grans vistes des del cim. La baixada és absolutament sense camí sent la seva segona meitat tipus "senglar" fins el punt d'inici. S'ha de dir que a la baixada, ja des del cim es podria anar a cercar la pista que va a Caregue que no ens faria patir tant però donant molta més volta.