Photo ofBony d'Arquer, 2306 m i Santuari de la Mare de Déu de la Muntanya des de Caregue Photo ofBony d'Arquer, 2306 m i Santuari de la Mare de Déu de la Muntanya des de Caregue Photo ofBony d'Arquer, 2306 m i Santuari de la Mare de Déu de la Muntanya des de Caregue

April 12, 2024
April 2024

near Caregné, Catalunya (España)

Ruta circular des de Caregue passant per:
- Bony d'Arquer (5.1 km)
- Santuari de la Mare de Déu de la Muntanya (10.6 km)

Deixo el cotxe a la part superior del poble de Caregue, encara que és més recomenable fer-ho a la entrada del mateix. Travesso els carrers superiors fins sortir a un sender amb baranes de fusta i un pal de senyals. Segueixo aquest camí fressat que puja suaument fins les restes de les Bordes de Causisi. A partir d’aquí la pujada és més forta i pràcticament fora camí. Sempre que puc vaig seguint viaranys de salvatgina que fan menys difícil la pujada. Cap a la cota 2000 es fa més fàcil la progressió al desaparèixer la brolla. Alguna congesta de neu i arribo a l’arrodonit cim del Bony de l’Arquer, 2306 m. Avui és buit a diferència de l’estiu on hi pasturen centenars de caps de bestiar. Molt bones vistas en totes direccions. La baixada la faig en direcció est trobant d’entrada un cabana de pastors. Després segueixo a nordest baixant per extenses congestes de neu fins que em desvio a sud per arribar al Pla de Pulça. Tinc la pista que ve d’Espot a tocar, però no la segueixo i la retallo un parell de vegades. Després la segueixo fins que a l’alçada del Barranc de Sant Josep vaig a l’esquerra seguint el rierol. En alguns moments la vegetació obstaculitza la baixada, potser hagués estar millor seguir la pista però la mateixa fa massa volta i així he fet una bona drecera. Vaig fins el Santuari de la Mare de Deu de la Muntanya. Al seu costat neix un sender fàcil de seguir que desemboca a la pista que seguia. Més endavant torno a fer una drecera passant per uns camps. De nou a la pista em queden pocs metres fins arribar a Caregue.