Bonnerue - Wandelen langs duizenden wilde narcissen

Photo ofBonnerue - Wandelen langs duizenden wilde narcissen Photo ofBonnerue - Wandelen langs duizenden wilde narcissen Photo ofBonnerue - Wandelen langs duizenden wilde narcissen

April 17, 2021
April 2021

near Bonnerue, Wallonia (Belgique)

Deze wandeling kan je uiteraard het beste doen in het voorjaar, als de wilde narcissen te bewonderen zijn.

Even ten zuidoosten van het dorpje Bonnerue trekt de Westelijke Ourthe haar talrijke bochten door het land en even ten noorden van de dorpskom sluit het enorme Bois Cousin als een groene muur de horizon af. De wandeling start in een weids grasland, breed glooiend met een en al rust rondom. Her en der komen we als voorbode de eerste gele bloemen al tegen.

Afdalend naar de zuidelijke rand van het Bois Cousin komen we uit bij de Westelijke Ourthe, die rechts in doorkijkjes te zien is. Iets verderop kunnen we de oevers betreden waar het spiegelende water je lokt om een kijkje te nemen en mee te voeren naar de griekse mythologie van Narcissus.

In de lente zijn de weiden langs het riviertje aangekleed met duizenden wilde narcissen, een sprookjesachtig gezicht.

De wandeling gaat daarna verder door het Bois Cousin en zijn omringende pastorale landschappen om uiteindelijk weer terug te keren in het dorpje Bonnerue.