Bomal- Wandeling van de trap (tijdelijk niet toegankelijk)

Photo ofBomal- Wandeling van de trap (tijdelijk niet toegankelijk) Photo ofBomal- Wandeling van de trap (tijdelijk niet toegankelijk) Photo ofBomal- Wandeling van de trap (tijdelijk niet toegankelijk)

July 3, 2021
July 2021

near Bomal, Wallonia (Belgique)

Bruggetje door de overstroming niet toegankelijk! Hopelijk snel hersteld! Leuke wandeling zeker interessant voor kinderen (niet te jong). In het begin is het best wat avontuurlijk (rotsen, trappen, grot, brugjes). Je loopt een stukje naast de Ourthe, en gaat dan de hoogte in. Het 2 de deel van de wandeling loopt door natuurreservaat Mont des pins met prachtige uitzichten! Je waant je ‘on top of the world’. Je kan er zelfs tussen de schaapjes wandelen (als ze er staan natuurlijk). Heel erg mooi!! De wandeling heeft enkele stevige klimmen, en afdalingen waarbij de ondergrond vol wortels of rotsen zit. Goeie wandelschoenen zijn een must. Bij regenweer…opletten geblazen! Deze wandeling is meer dan de moeite. Klein minpuntje (maar voor ons verwaarloosbaar) een paar stukjes asfalt waarvan ongeveer 20 meter grote baan.
Parkeren aan het voetbalveld van Bomal.

• Photo of JohanDries
    JohanDries Aug 22, 2021

Ik heb deze route gevolgd in aug 2021. Na 2/3 van de route moet je over een bruggetje om terug te gaan richting Mont des Pins. Het bruggetje is prive en lag bomvol met houtafval t.g.v. de overstromingen. Hierdoor is deze route in feite niet meer toegankelijk. Zelf heb ik gelukkig 200m stroomopwaarts nog een andere (afgesloten) brug kunnen oversteken waardoor ik een lange omweg langs de rijweg kon vermijden. Verder zeer mooie route met veel afwisseling.

• Photo of Lasittelle
    Lasittelle Aug 22, 2021

Hallo Johan, bedankt voor jouw feedback. Volgens mij hebben we ook het 2 de bruggetje genomen. Er was er eentje Prive. We zijn daar eventjes fout gelopen. Over het andere bruggetje liep een bewegwijzerde wandeling dacht ik.

Hopelijk wordt dat bruggetje snel terug vrijgemaakt 😊

• Han Olthof Aug 25, 2021

Helaas was de route niet helemaal te volgen. Er was geen brug (neer) over het riviertje zodat je het laatste gedeelte niet kunt bereiken .

• Photo of Lasittelle
    Lasittelle Aug 25, 2021

Dat is jammer! Het laatste stuk van de wandeling vonden we het mooiste maar niets aan te doen. Ik heb het aangepast in het tekstje hierboven. Hopelijk wordt de brug snel hersteld.