Bomal-sur-Ourthe - www.originelewandelingen.be

Photo ofBomal-sur-Ourthe - www.originelewandelingen.be Photo ofBomal-sur-Ourthe - www.originelewandelingen.be Photo ofBomal-sur-Ourthe - www.originelewandelingen.be

March 24, 2012
March 2012

near Bomal, Walloon Region (Belgique)

Een pad heb ik anders genomen omdat het voor de hondjes wel wat moeilijk is om van de rots te springen (redelijk hoog en niet echt brede plek om te landen) en komt toch op hetzelfde uit.
Een ander pad over de rots ben ik niet overgegaan omdat het te hoog was om er op te geraken en nogal bemost was, hier ben ik langs de linkerkant van de rots voorbij de rots gewandeld.
Dit is zowiezo geen wandeling om te doen met niet-lenige honden. Aangezien het een redelijk technische wandeling betreft moeten ze toch enigzins vlot over de rotsstenen kunnen springen.

• quinn Aug 13, 2015

Ik heb deze wandeling gedaan op 09/08/15 met enkele vrienden. Zeker, net zoals de andere wandelingen van "www.originelewandelingen.be", aan te raden aan mensen die graag een van het bewandelde pad afgaan. Andere wandelaars tegenkomen is iets wat zelden voorkomt!

• quinn Aug 28, 2015

• Photo of WandelTracks
  • icantgotosleep Oct 29, 2020

Bedankt voor deze track.
    Persoonlijk vind ik dit de meest uitdagende wandeling die de onvolprezen auteur van de "originele wandelingen" heeft samengesteld. Zeker af te raden bij slecht weer of in de winter periode, ik heb ze gelopen eind oktober 2020 na een regen periode en het ging maar net. De kloof die je op moet na de camping is prachtig maar enkel voor echte avontuuriers (op een punt is het volledig verspert en het valt echt niet mee om die te omzeilen), als je het liever op veilig speelt, is er ook een alternatief pad.
    De lus in Ozo en Bomal brengt helaas niet veel bij en kan je best afsnijden. De tunnel in Bomal is donker en zéér modderig.
    Op weg naar de rotsen in Sy heeft iemand het bord van "Privaat" een paar 100m verplaatst...
    Absolute aanradder maar niet bij slecht weer!