Bolu, Yumrukaya Köyü, Göleti - At yaylası, Göleti - Boludağı Darıyeridip Köyü

Photo ofBolu, Yumrukaya Köyü, Göleti - At yaylası, Göleti - Boludağı Darıyeridip Köyü Photo ofBolu, Yumrukaya Köyü, Göleti - At yaylası, Göleti - Boludağı Darıyeridip Köyü Photo ofBolu, Yumrukaya Köyü, Göleti - At yaylası, Göleti - Boludağı Darıyeridip Köyü

April 2, 2017
April 2017

near Yolçatı, Bolu (Türkiye)

Bolu, Yumrukaya köyünde yeni yeni tomurcuklar vermeye başlayan kel ağaçların arasında bulduğumuz patikayı takip ederek ormana giriyoruz. Patika bir süre sonra kuru bir dereyatağına götürüyor bizi. Hiç dert etmeden dereyatağını izliyoruz.. Önce zayıf, uzun yıllardır kullanılmadığı için böğürtlen sarmış bir yola ardından Yumrukaya göletine ulaşıyoruz. Yumrukaya göletinden sonra çok eski bir orman yolu Atyaylası gölüne kadar mihmandarımız oluyor. Aslında orman yolu ısrarla takip edildiğinde daha büyük başka orman yoluna çıkıyor ama biz daha yüksek ağaçların muhitine girdiğimizde yolu bir kenara bırakıp doğaçlama sağ ve sallamalarla doğrudan Atyaylası gölüne ulaşıyoruz. Gölde biraz nefes, biraz keyif molasının ardından At yaylasına adını veren o meşhur çayırlığın bir başından girip öteki başına kadar çok zevkli bir geçiş yapıyoruz.
Atyaylası dedikleri yerde 7 ayrı muhtarlığı olan bir tür mahalle yaşıyor. Yani malum mahale gidip Atyaylasını sorarsanız yüzünüze uzun uzun bakıp hemen peşine bir başından girip öteki tarafına geçtiğimiz o up uzun çayırı gösterirler. Orada her muhtarın temsil ettiği bir köy ve o köyün yaylası nefes alır. Biz yarı ıslak çayırı bir baştan ötekine erdikten sonra meskun mahalin çok da içlerine girmeden kıyısından kıyısından yaylayı geçip daha evvel hiç tecrübe etmediğimiz vadilerden birisine girerek Bolu dağı yönünde uzaklaşmaya başlıyoruz. Atyaylasından Bolu tünelinin Düzce tarafındaki çıkışını tepeden görüp, otoyolun altından Düzce Kaynaşlının darıyeridip köyüne iniyoruz.