BOLU SEBEN KINIKÇI KANYONU 21.11.2015 BEKİR SAYRIM

Photo ofBOLU SEBEN KINIKÇI KANYONU 21.11.2015 BEKİR SAYRIM Photo ofBOLU SEBEN KINIKÇI KANYONU 21.11.2015 BEKİR SAYRIM Photo ofBOLU SEBEN KINIKÇI KANYONU 21.11.2015 BEKİR SAYRIM

Very difficult
2083
November 24, 2015
November 2015

near Çökeler, Bolu (Türkiye)

Merhaba,

Parkura Kıbrısçık yolu üzerindeki eski tütün fabrikasının olduğu yerden başlayıp çeltikderesi köyünde bitirdik.Sabah 06:00'da yürüyüşe başladık. Bu şekilde yokuş aşağı yürüyüp daha az enerji harcadık. 13,5 saat ve 26 km sürdü. Mutlaka yazın günlerin uzun olduğu zamanda yürümelisiniz. Bazı gruplar kanyon içinde gece kalmak zorunda kaldı.Gün kısa olduğu için parkurun son 2,5 saati gece yürüyüşü şeklinde geçti. Son 8 km'si tamamen kanyon içi ve ara çıkışları yoktu. Yani kanyona girdiğinizde sadece tek çıkışı bulunmakta olup finiş noktasındaki çeltik deresi köyüdür.
Bu yürüyüş programında bize destek sağlayan Seben belediyesi kaymakamına ve özellikle Belediye çalışanı Hüseyin Bey'e çok teşekkür ederim.
BAşlangış noktasından ilk 10 km'yi 2 saatte yürüyünce parkurun öğlen biteceğini zannettik fakat hiç te öyle olmadı. Ayılara dikkat etmelisiniz. Bu nedenle hazırlıklı gitmenizde var.
Özellikle kanyona girince, kanyon içindeki 8 km boyunca büyük kayalar bulunduğundan geçişimiz zor oldu. Suyumuz tükenince dere suyu içmek zorunda kaldık. Mutlaka min. 3 lt su bulundurmalısınız. Sonunda akşam 19.30 da yürüyüş bitti tabi bizde bittik.
Kanyon yürüyüşünü seven herkesin mutlaka yürümesi gereken bir parkur olmakla birlikte parkuru tamamlayan grupların sayısı iki elin parmaklarını geçmiyor.
Vahşi hayvan çıkma olasılığı yüksek.
Parkur hakkında merak ettiğiniz şeyler için iletişim bilgim: bsayrim@hotmail.com

• Photo of karanfill
    karanfill May 15, 2017

Very very good path for tracking conyoning and climbing :)