Bolland: Beekdalen in het Land van Herve

Photo ofBolland: Beekdalen in het Land van Herve Photo ofBolland: Beekdalen in het Land van Herve Photo ofBolland: Beekdalen in het Land van Herve

March 6, 2021
March 2021

•   5 2 Reviews

near Bolland, Wallonia (Belgique)

Het Land van Herve valt ons nooit, echt nooit tegen...
Deze wandeling vertrekt in zo'n godvergeten gat van een dorpje... Nauwelijks heb je het dorpsplein verlaten, of de omgeving doet je van de ene verbazing in de andere vallen.
De afwezig van enige horeca is een klein minpunt (al maakt dat in deze coronatijden natuurlijk nauwelijks een verschil), maar de rust is heerlijk en bijna onwerkelijk: Op deze zonnige dag in maart kwamen we nauwelijks andere wandelaars tegen.

We wandelen door de beekdalen van de Ruisseau de Bolland, de Ruisseau de Melen en de Ruisseau de Noblefaye, om dan terug te keren naar de vallei van de Bolland.  Omdat je dus van de ene vallei naar de andere moet, zitten er een paar stevige klimmetjes in het traject.  Echt steil wordt het nooit, maar de hellingen kunnen soms iets langer duren dan je misschien verwacht.

Gedetailleerde wegbeschrijving op https://annetanne.be/wandelen/2021/03/06/bolland-beekdalen-in-het-land-van-herve/

• louiskew1 Mar 9, 2021

Supermooie wandeling , heel goed beschreven , bedankt Ann voor al je mooie wamdelingen wat we al hebben mogen lenen