Bolkar Dağları üzerinden Toros Transı 1.Gün Çakıllar - Kırakpınarı

Photo ofBolkar Dağları üzerinden Toros Transı 1.Gün Çakıllar - Kırakpınarı Photo ofBolkar Dağları üzerinden Toros Transı 1.Gün Çakıllar - Kırakpınarı Photo ofBolkar Dağları üzerinden Toros Transı 1.Gün Çakıllar - Kırakpınarı

July 5, 2018
June 2018

near Çakıllar, Konya (Türkiye)

Ereğli'ye erken gelince bir kaç önemli eski eserlere dokunalım istedik ve çok güzel korunup restore edilmiş Selçuklu dönemine ait Ulu Cami, Şifa ( Eski) Hamamı ve restorasyonu devam eden Rüstem Paşa Kervansarayını gezdik.

Konya Ereğli'sinin içme ve kullanma sularının çıktığı ana kaynak İvriz'deyiz. İvriz'deki Anadolunun ilk uygarlığı olan Hitit dönemine ait kabartmalardan bu kaynağın, o zamandan bu yana kullanıldığını gösteriyor. Gezdiğim yerlerde tarihe dokunan bir mekan olduğunda içimi garip bir duygu kaplar.

İvriz'den Halkapınar'daki Çakıllar köyüne araçla ulaştıktan sonra yürüyüşe başladık. Kısa bir asfalttan sonra stabilize yola geçip 6 km tırmanarak 2150 mt rakımdaki kamp yerimiz Kırakpınarı'na geliyoruz. Kamp alanında su ve wc bulunmaktadır.

" Doğada misafir olduğumuzu unutmayalım. "