Bolintxuko ur-jauzia / Cascada del río Bolintxu

Photo ofBolintxuko ur-jauzia / Cascada del río Bolintxu Photo ofBolintxuko ur-jauzia / Cascada del río Bolintxu Photo ofBolintxuko ur-jauzia / Cascada del río Bolintxu

March 5, 2022
March 2022

near Montefuerte, País Vasco (España)

EU

Bolintxu ibaiaren ibar-burua Bilboko hego-mendebaldean dago, Pagasarri mendiaren magalean, Bizkaiako Lurralde Historikoan.
Ibilbidea La Peña auzotik abiatuko dugu BI-3723 errepidea hartuta eta ondoren, Bolintxubidea bidexkari jarraituz, Pagasarriko aparkalekuraino iritsiko gara.
Pagasarriko aparkalekutik abiatuta ezkerreko bidexka hartuko dugu, Buiarako norabidean.
Metalezko itxitura bat zeharkatu eta bat koma bi kilometro ibiliko gara bidea bitan banatzen den tokiraino iritsi arte.
Bertan eskuineko bidexkatik jarraituko dugu, ibaiaren bila; ibaia zeharkatu eta berrehun bat metrora ezkerreko bidea hartuko dugu ibaiaren ibilbideari jarraituz, harik eta kurba itxi batera heldu arte, berriro ere, ezkerreko bideskari helduz ibaiaren bila.
Hortik gutxira, garai batean Bilbo Handia urez hornitzen zuen akueduktu zubia topatuko dugu.
Bideskan aurrera ibaiari jarraituz, berrehun bat metroren ondoren, Bolintxu ur-jauzia topatuko dugu.
Ibilbidea urteko edozein sasoitan egin daiteke, baina euria egiten duen garaian eta urtze-aldien ondoren, errekaren emaria handiena denean, ur-jauziak modu paregabean ikusteko aukera izango dugu.

ES

La cabecera del río Bolintxu se encuentra al sur de la ría de Bilbao, en la ladera del monte Pagasarri, en el Territorio Histórico de Bizkaia.
El acceso se puede realizar desde el barrio de La Peña tomando la carretera BI-3723 y, después, la pista Bolintxubidea que nos llevará hasta el aparcamiento del Pagasarri.
Desde el aparcamiento del Pagasarri tomaremos el sendero, de la izquierda, dirección Buia.
Cruzaremos un cierre metálico y continuaremos durante 1,2 Km hasta llegar a una bifurcación de caminos.
Continuaremos por el sendero de la derecha, buscando el río, que cruzaremos y después de recorrer 200 metros tomaremos el camino de la izquierda, siguiendo el curso del río hasta llegar a una curva cerrada donde tomaremos, nuevamente, el sendero de la izquierda al encuentro con el río.
Pronto encontraremos un puente acueducto que, antaño, abastecía de agua al Gran Bilbao. Continuaremos por el sendero, siguiendo el río, y después de 200 metros, aproximadamente, nos encontraremos con la cascada de Bolintxu.
La ruta se puede hacer en cualquier época del año, si bien, será en época de lluvias y después de los deshielos cuando el mayor caudal del arroyo permita contemplar el salto de agua en la cascada.