Boixols casa Girvàs Cap de Carreu 100 cims

Photo ofBoixols casa Girvàs Cap de Carreu 100 cims Photo ofBoixols casa Girvàs Cap de Carreu 100 cims Photo ofBoixols casa Girvàs Cap de Carreu 100 cims

April 1, 2024
March 2024

near Boixols, Catalunya (España)

Pujada habitual al Cap de Carreu (1749 m) des la casa Girvàs pel pas de Castellnou (anada i tornada)
Cal anar al poblet de Boixols, municipi d'Abella de la Conca al Pallars Jussa, que es troba amagat vora la carretera L511/C363 entre Isona i Coll de Nargó. Nosaltres hem vingut des Pessonada, doncs haviem intentat accedir a la cara nord de la serra de Carreu per una pista que surt molt a la vora de la font de la Menta i va per l'Obaga de la Molina de Carreu, perô estava barrada (Reserva nacional de casa de Boumort)
Al mig del poblet de Boixols, davant de la esglèsia i vora la font surt una pista que porta fins la casa Girvàs, al peu de la cara sud de la serra de Carreu.
Aquesta serralada va de Organya (el Segre) fins a Tremp (Noguera Pallaresa) agafant de llevant a ponent diferents noms. Serra de Sant Joan , Serra de Carreu i Serra de Sant Corneli. Hi trobem sis "100 cims", Santa fe, Puig d'Espies, l'Oratori, Cap de Carreu, Gallinova i Sant Corneli.
Avui toca el Cap de Carreu. Aparquem vora la casa Girvàs i trobem un pal darrera la casa, Des aqui surt un sender poc marcat, nomès algunes fites, que puja ben dret. Cal tirar sempre amunt, el primer bocí es molta pedra, matolls i alguns arbres. Quan entrem en bosc ja som vora el pas de Castellnou, on trobem una reixa que passem per una porta.
Ara cal anar cap a l'esquerra, sense allunyar-nos massa de la reixa per on sembla mes fressat i seguint alguna fita fins que pugen al cim, que no te vértex, nome´s una fita gran.

El Cap de Carreu te molt bones vises, especialment cap el sud , destaca el Gallinova i l'embassament de Tremp. Al Nord la serra de Boumort i al NW la serra de Pessonada amb el Rocalta.

La baixada la fem pel mateix camí, cal estar molt atent al track i buscar les fites, doncs es pendent i perdedor. Es una excursió durilla, que califico de moderada en quan a dificultat tècnica.

Un altre "100 cim" al sac, aquest ben amagat !

205 Cap de Carreu

1749 metres, "100 cim" de la FEEC a la serra de Carreu. En aquesta serra hi ha el Cap-de-Pan-de-Riba de 1768 m i el Pical-Ras de 1783.El Cap de Carreu no és el cim més alt, suposo que es el de més bon pujar.