Boixar-Mas Blanc-Tossal d'en Canader-Mas d'en Roda-Boixar

March 29, 2013
March 2013

•   4.3 1 review

near Bojar, Valencia (España)

Seguim el traçat del recorregut 25 del mapa de Cartografia Tossal. El camí és perdedor en alguns trams (molts corriols i pistes), i en altres no està senyalitzat (algunes fites i trams de sender. Així i tot, val molt la pena: els masos són fantàstics, la vista des del tossal (segona altura dels Ports després del Caro) espectacular (360º), i la baixada es fa per un barranc preciós. Més que recomanable. Punts conflictius: 1)Cruïlla de tres pistes en l'anada, poc després de deixar el GR: agafar la del mig i seguir-la fins trobar les marques grogues d'un PR. 2) Ramal fins al Mas Blanc, agafar-lo en el moment que la pista forestal creua la rambla i seguir les fites. 3) Després del Mas Blanc: en una cruïlla de dues pistes, seguir per l'assagador que naix entre elles, evitant-les totes dues, fins trobar una paret de pedra que puja. Tombar 90º a l'esquerra, seguir amunt per un corriol que apareix i desapareix (hi ha alguna fita) fins al cim. 4) Des del cim baixar sense camí fins al Masset de Pere Negre i, a partir del masset, cap a tres bassetes d'aigua. Buscar una pista que baixa per l'esquerra de les bassetes en el sentit de la marxa, i seguir-la fins al mas. 5) Al Mas d'en Roda, baixar pel carrer que hi ha entre els edificis. Buscar una marca amb un "7" i una fletxa, que ens indicarà la direcció a seguir, a partir d'eixe moment, cap problema.

• Photo of Lara2000
    Lara2000 May 9, 2022

Fa anys del trak de la ruta i alguns trams estan mes tapats o amb lleugeres modificacions pero com a base de la sortida es mol util.