Βόιο (Προφήτης Ηλίας - Σκοτωμένο Νερό)

Photo ofΒόιο (Προφήτης Ηλίας - Σκοτωμένο Νερό) Photo ofΒόιο (Προφήτης Ηλίας - Σκοτωμένο Νερό) Photo ofΒόιο (Προφήτης Ηλίας - Σκοτωμένο Νερό)

May 7, 2023
May 2023

•   5 2 Reviews

near Vythós, West Macedonia (Greece)

Η διαδρομή ξεκινάει από μικρό αυχένα στα 1360μ, 7χλμ μετά τον Πεντάλοφο, από κιόσκι δίπλα στην παλιά ΕΟ Κοζάνης - Ιωαννίνων. Ακολουθούμε το μονοπάτι Ε6 που κινείται αρχικά μέσα σε δάσος, και οδηγεί σε ξέφωτο. Από αυτό το σημείο το μονοπάτι κινείται στην ανατολική πλευρά της ράχης και μας οδηγεί σε δεύτερο ξέφωτο όπου υπάρχει διασταύρωση μονοπατιών. Στρίβουμε προς τα αριστερά ανηφορίζοντας για να βρεθούμε πάνω στην νότια ράχη του Προφήτη Ηλία. Από αυτό το σημείο φαίνονται οι δύο μεταλλικές σκάλες που οδηγούν στην κορυφή χωρίς να απαιτείται αναρρίχηση. Κινούμαστε ανηφορικά πάνω στη φαρδιά κόψη με κατεύθυνση τη βάση της πρώτης μεταλλικής σκάλας. Η ανάβαση της σκάλας μας οδηγεί αρχικά σε μικρό πλατό και στην συνέχεια στη βάση της δεύτερης μεταλλικής σκάλας. Χωρίς δυσκολία ανεβαίνουμε στην κορυφή με το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία. Κατηφορίζουμε από την κορυφή με κατεύθυνση βόρεια. Υπάρχει η επιλογή να ακολουθήσουμε τρακτερόδρομο που θα μας οδηγήσει συντομότερα σε μικρό αυχένα στα ανατολικά. Επιλέξαμε να ακολουθήσουμε το μονοπάτι Ε6 που κινείται πάνω στην κορυφογραμμή και προσφέρει όμορφη θέα. Κατηφορίζουμε ομαλά μέχρι να βγούμε σε ξέφωτο. Αφήνουμε την κορυφογραμμή και ακολουθούμε τη σήμανση του μονοπατιού Κοτύλης - Βυθού και φτάνουμε στον αυχένα σε υψόμετρο 1550μ περίπου. Κατηφορίζουμε πλέον τη Μαύρη Ράχη και φτάνουμε στη διασταύρωση με μονοπάτι στα δεξιά που οδηγεί στην Επάνω Βάθρα και την Κρυμμένη Βάθρα του Σκοτωμένου Νερού. Από την Επάνω Βάθρα μπορούμε να κατέβουμε στην Κάτω Βάθρα από σύντομο μονοπάτι που δεν φαίνεται να έχει δυσκολία. Επιλέχθηκε η επιστροφή στην διασταύρωση με το το μονοπάτι προς Βυθό και η ομαλή κατάβαση στα 1130μ περίπου όπου συναντάμε διχάλα μονοπατιών. Το δεξιό μονοπάτι οδηγεί στην Κάτω Βάθρα, κινούμενο ανηφορικά μέχρι τα 1200μ περίπου και κάνοντάς μας να μετανιώσουμε που δεν ακολουθήσαμε τη συντομότερη πρόσβαση. Επιστρέφουμε στη διχάλα και κατηφορίζουμε μέχρι να συναντήσουμε το ρέμα του Σκοτωμένου Νερού λίγο χαμηλότερα. Το διασχίζουμε και κινούμαστε στα δεξιά του. Βρισκόμαστε μέσα στο δάσος της Σιουποτίστας. Περνάμε από την καλύβα του Παπαζήση. Αν κατηφορίσουμε προς το ρέμα στα αριστερά μας, θα το περάσουμε και θα βρεθούμε σε δασικό δρόμο που οδηγεί στο μοναστήρι της Αγίας Τριάδας. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία. Βγαίνουμε από το δάσος και βρισκόμαστε σε μεγάλο ξέφωτο. Κατηφορίζουμε σε μικρό ρέμα. Το περνάμε και κινούμαστε στα δεξιά του κατηφορίζοντας. Φτάνουμε σε άλλο μεγαλύτερο ρέμα. Περνάμε από παλιά γέφυρα και ακολουθούμε τρακτερόδρομο που μας βγάζει σε χωματόδρομο. Κερδίζουμε αλλά 100 υψομετρικά και βγαίνουμε πάνω από τον Βυθό στην παλιά ΕΟ Κοζάνης - Ιωαννίνων, 2χλμ μετά τον Πεντάλοφο.
Η σήμανση του μονοπατιού είναι πολύ καλή. Σε κάποια σημεία λόγω πεσμένων δέντρων ή πυκνής βλάστησης χρειάστηκαν κάποιες μικροπαρακάμψεις. Θεωρούμε όμως ότι υπάρχει ασάφεια στη σηματοδότηση των διασταυρώσεων που οδηγούν στις βάθρες. Η χρήση του gps είναι απαραίτητη σε αυτά τα σημεία.
Γενικά είναι μια πανέμορφη διαδρομή που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον, λόγω των συνεχών εναλλαγών. Καλύτερη εποχή επίσκεψης των καταρρακτών είναι η Άνοιξη, ώστε να υπάρχει νερό.

Photo ofΕκκίνηση μονοπατιού προς Προφήτη Ηλία Photo ofΕκκίνηση μονοπατιού προς Προφήτη Ηλία Photo ofΕκκίνηση μονοπατιού προς Προφήτη Ηλία

Εκκίνηση μονοπατιού προς Προφήτη Ηλία

Από αυτό το σημείο με το χαρακτηριστικό κιόσκι, ξεκινάει πρακτικά το μονοπάτι που οδηγεί στον Προφήτη Ηλία

Το μονοπάτι αρχικά κινείται μέσα σε δάσος, ακολουθώντας τη ράχη του Προφήτη Ηλία

Μικρό ξέφωτο

Το μονοπάτι κινείται στα δεξιά της ράχης

Ανηφορίζουμε χωρίς δυσκολία ακολουθώντας τους κούκους

Σημείο διασταύρωσης μονοπατιών.

Ευθεία συνεχίζει το μονοπάτι που παρακάμπτει την κορυφή του Προφήτη Ηλία. Αριστερά το μονοπάτι κινείται αρχικά σε μικρό πλατό και στη συνέχεια ανηφορίζει έντονα οδηγώντας στη ράχη του Προφήτη Ηλία

Στο βάθος διακρίνεται η πρώτη μεταλλική σκάλα

Πρώτη μεταλλική σκάλα.

Η σκάλα μας ανεβάζει σε πατάρι χωρίς να χρειάζεται αναρρίχηση. Στο τέλος υπάρχει αλυσίδα που υποβοηθά στην έξοδο

Photo ofΜικρό πατάρι πάνω από την πρώτη σκάλα Photo ofΜικρό πατάρι πάνω από την πρώτη σκάλα Photo ofΜικρό πατάρι πάνω από την πρώτη σκάλα

Μικρό πατάρι πάνω από την πρώτη σκάλα

Διακρίνεται η δεύτερη μεταλλική σκάλα που μας ανεβάζει στην κορυφή

Δεύτερη μεταλλική σκάλα

Η σκάλα μας ανεβάζει χωρίς δυσκολία στην κορυφή του Προφήτη Ηλία

Κορυφή Προφήτης Ηλίας 1803μ

Μονοπάτι Ε6

Κατάβαση από τον Προφήτη Ηλία ακολουθώντας το μονοπάτι πάνω στην κορυφογραμμή

Κατηφορίζουμε προς τα δεξιά

Σήμανση μονοπατιού

Διασταύρωση μονοπατιών

Από δεξιά έρχεται το μονοπάτι που παρακάμπτει την κορυφή του Προφήτη Ηλία. Συνεχίζουμε προς τα αριστερά με κατεύθυνση μικρό διάσελο

Αφήνουμε τον χωματόδρομο και συνεχίζουμε σε μονοπάτι στα δεξιά

Μονοπάτι προς Βυθό

Στα αριστερά του μονοπατιού υπάρχουν χαλάσματα πέτρινης καλύβας

Μονοπάτι προς Βυθό

Photo ofΔιασταύρωση με φαρδύ διάδρομο που θα μπορούσε να ακολουθήσει κανείς κατηφορίζοντας για να οδηγηθεί σ' αυτό το σημείο Photo ofΔιασταύρωση με φαρδύ διάδρομο που θα μπορούσε να ακολουθήσει κανείς κατηφορίζοντας για να οδηγηθεί σ' αυτό το σημείο

Photo ofΔιάσχιση του ρέματος του Σκοτωμένου Νερού Photo ofΔιάσχιση του ρέματος του Σκοτωμένου Νερού Photo ofΔιάσχιση του ρέματος του Σκοτωμένου Νερού

Διάσχιση του ρέματος του Σκοτωμένου Νερού

Διασταύρωση μονοπατιών

Στα δεξιά το μονοπάτι οδηγεί στην Επάνω Βάθρα και την Κρυμμένη Βάθρα.

PictographWaterfall Altitude 3,996 ft

PictographWaterfall Altitude 3,940 ft

Επάνω Βάθρα

Στα δεξιό μονοπάτι οδηγεί στην Κάτω Βάθρα ανηφορίζοντας έντονα στην αρχή. Το αριστερό μονοπάτι οδηγεί στον Βυθό

PictographWaterfall Altitude 3,689 ft

Κάτω Βάθρα

Συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε κινούμενοι στα δεξιά του ρέματος

PictographWilderness hut Altitude 3,433 ft

Καλύβα Παπαζήση

Μεγάλο ξέφωτο

Ακολουθώντας τη σήμανση κατηφορίζουμε στο βάθος ρεματιάς

PictographBridge Altitude 3,002 ft
Photo ofΔιέλευση γέφυρας ακολουθώντας τρακτερόδρομο Photo ofΔιέλευση γέφυρας ακολουθώντας τρακτερόδρομο Photo ofΔιέλευση γέφυρας ακολουθώντας τρακτερόδρομο

Διέλευση γέφυρας ακολουθώντας τρακτερόδρομο

Τερματισμός διαδρομής στην παλιά ΕΟ Κοζάνης - Ιωαννίνων

Ο τερματισμός γίνεται πάνω από το Βαθύ

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης May 8, 2023

Μια διαδρομή με όχι μεγάλες απαιτήσεις...αλλά με πολύ ενδιαφέρον λόγω του ανάγλυφου της κορυφής και γενικά της περιοχής. Η καταρράκτες είναι ίσως η ποιο εντυπωσιακή που έχω συνάντηση...και δεν είναι λίγοι αυτοί.
    Το μονοπάτι Ε6 κάνει διασταύρωση και πηγαίνει και μέχρι τον Βυθό και Αυγερινό. Αυτός είναι ο λόγος που συναντήσαμε αρκετά σήματα με το Ε6 ,όταν αφήσαμε τον αυχένα και κάναμε δεξιά για Βυθό.

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis May 8, 2023

πολύ ωραία διαδρομή , πολυ κατατοπιστική περιγραφή .