Βόιο Πεντάλοφος Προφήτης Ηλίας Νέα Κοτύλη / Voio Pentalofos Profhths Hlias Nea Kotylh

October 25, 2017
October 2017

•   2.3 1 review

near Vythós, West Macedonia (Greece)

Πρόκειται για την πανέμορφη διαδρομή που διασχίζει το Βόιο από το δρόμο Πενταλόφου-Επταχωρίου (όπου μεγάλο πλάτωμα με εικονοστάσι) μέχρι το δρόμο (άσφαλτο) που πάει στη Νέα Κοτύλη ακολουθώντας σχεδόν συνέχεια την κορυφογραμμή του βουνού και το εθνικό μονοπάτι Ε6 περνώντας από τον Προφήτη Ηλία και τρεις κορυφές με τελευταία και ψηλότερη την κορυφή Παλιοκριμίνι.
Ξεκινάμε λοιπόν από το πλάτωμα δίπλα στην άσφαλτο ακολουθώντας το μονοπάτι Ε6 και το αφήνουμε πιο πάνω στο σημείο"afhnw monopati " πηγαίνοντας αριστερά για να πιάσουμε την κορυφογραμμή από όπου έχουμε συνέχεια καταπληκτική θέα. Συνεχίζουμε βγαίνοντας σε μικρό οροπέδιο με πυκνή βλάστηση από φτέρες και θάμνους όπου το μονοπάτι δεν είναι και τόσο σαφές αλλά ανηφορίζοντας στη ράχη, αυτή στενεύει και μας βγάζει σε απότομο σημείο όπου και σιδερένια σκάλα. Ακολουθεί και δεύτερη σκάλα και είμαστε στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία.
Υπάρχει η δυνατότητα να παρακαμφθούν τα απότομα σημεία με τις σκάλες αν ακολουθήσουμε το μονοπάτι Ε6 που θα μας βγάλει ξανά στην κορυφογραμμή του βουνού μετά τον Προφήτη Ηλία.
Εμείς μετά το εκκλησάκι ακολουθούμε συνεχώς την ομαλή κορυφογραμμή του βουνού περνώντας κατά διαστήματα μέσα από ωραίο δάσος οξιάς. Συναντάμε τρεις κορυφές με ψηλότερη την τελευταία, σημείο "Korifi", από την οποία κατηφορίζοντας βορειοανατολικά βγαίνουμε σε χωματόδρομο.
Από εδώ και πέρα πρόκειται για το πιο κουραστικό τμήμα της διαδρομής μιας και ακολουθούμε το δρόμο για μεγάλη απόσταση. Βέβαια το πανέμορφο τοπίο μας αποζημιώνει αλλά δεν παύει να είναι χωματόδρομος και όχι μονοπάτι!
Προς το τέλος της διαδρομής αφήσαμε τον κουραστικό χωματόδρομο, σημεία "kopsimo" και "afhnw dromo deksia", ακολουθώντας το μονοπάτι Ε6 (σήμανση) το οποίο τελικά μας έβγαλε στον ασφάλτινο δρόμο που οδηγεί στη Νέα Κοτύλη όπου και το τέλος της διαδρομής μας.
Ακολουθώντας την σήμανση Ε6 μπορεί κάποιος να καταλήξει στο χωριό που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση.