Bogodol-Čabulja-kružno grebenom

Very difficult
June 3, 2020
August 2015

near Prskale, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Cjelodnevna kružna grebensko-panoramska tura po Čabulji. Polazište staze je iz mjesta Bogodol 830 m/nm, 20 km zapadno od Mostara lokalnom asfaltnom cestom Cim-Goranci-Bogodol u neposrednoj blizini planinarske kuće HPD Prenj 1933 Mostar.

Na oko 5 km laganog uspona nalazi se na spomen-klupu iznad Dolova te na vještačku lokvu „Gonđuša“. Od nje počinje strmiji uspon najprije kroz bukovu šumu, a zatim kamenjarom sa niskim raslinjem. Sa vrha se pruža izuzetan pogled na kanjon rijeke Drežanke dubok 1500 m. Prije samog vrha, na sedlu, raskrižje je grebenske staze za Vilino polje. Staza prolazi vrhom Pjeskulja, ispod Male Vlajne dolazi do bezimenog vrha označenog željeznim križem sa kojeg se pruža izvrstan pogled na Rašku goru i vrh Medved, Prenj, Velež te Čvrsnicu. Staza dalje vodi južno pored jame Čavkavice i strmo se spušta ka napuštenim objektima Katunine na 1400 m/nm gdje slijedi prilaze ovim kućama do markiranog makadamskog puta. Staza se proteže ovim putem kroz Dolove i penje te proteže grebenom sve do raskrižja staza sa spomen-klupom pored kojeg smo prošli pri usponu, a gdje sada treba skrenuti južno prema Bogodolu.

Alternativa kojom se skraćuje staza i do 2 sata (u svakom smjeru) je proći još 3 km asfaltnom cestom iz Bogodola na zapad te skrenuti desno na makadamski put dužine 3,5 km do tzv. Vanjačkog puta i novogradnje od koje vodi također markirana staza do Gonđuše kako je prikazano ovdje. Tako da se grebenska staza može obići i za kraćeg dana. Naravno, staza se može obilaziti i u drugom smjeru.