Bobija: Šumska kuća - Tornička Bobija - Oštra stena - Opaljena stena

Photo ofBobija: Šumska kuća - Tornička Bobija - Oštra stena - Opaljena stena Photo ofBobija: Šumska kuća - Tornička Bobija - Oštra stena - Opaljena stena Photo ofBobija: Šumska kuća - Tornička Bobija - Oštra stena - Opaljena stena

1910
November 1, 2022
November 2022

near Gornji Savkovići, Central Serbia (Serbia)

Kružna staza vrhovima i vidikovcima Bobije. Vrlo lepa i tehnički lagana staza, za uživanje. Najbolje ići u jesen jer su tada najlepše boje.

PictographMountain hut Altitude 0 ft

Šumska kuća Srbijašume. Između sela Savković i Razbojište sa asfalta se odvaja solidan makadamski put kojim može da prođe prosečan automobil ili minibus. Skretanje je dobro obeleženo. Ispred šumarije se nalazi rampa kod koje može da se parkira desetak automobila.

PictographPanorama Altitude 0 ft

Vidikovac Stojkovac, prema selu Razbojište. Ima sto sa klupama za odmor.

Lučeva stena

Vidikovac Lučeva stena. Malo zavučen sa glavnog puta, pristup je relativno strm ali ne i zahtevan. Pogled je sličan kao sa Stojkovca, ali je vidikovac mnogo eskponiraniji i samim tim zanimljiviji. Alternativno može samo da se nastavi pravo širokim kolskim putem, bez odvajanja ka vidikovcu.

Vidikovac

Bezimeni vidikovac odmah pored glavnog puta, opet sličan pogled kao sa Stojkovca i Lučeve stene ali je lako pristupačan pa zašto ne izaći kad smo već tu...

PictographIntersection Altitude 0 ft

Raskrsnica

Odvajanje sa glavnog kolskog puta prema vrhu. Glavni put nastavlja desno uzbrdo a ova staza ide pravo, gotovo po izohipsi. U pitanju je malo zarastao kolski put, ali sasvim prohodan za pešake, čak ima i (slabije održavanu) markaciju.

Na ovom mestu stari kolski put nastavlja pravo nizbrdo u dolinu, a desno uzbrdo se odvaja uska pešačka staza kroz šumu i more paprati. Staza ima slabu markaciju i oznake Skyrunning lige.

PictographPanorama Altitude 0 ft

Vidikovac ispod Torničke Bobije. Jako lep širok pogled ka jugu, kanjonu Drine i planinama u Bosni.

PictographSummit Altitude 0 ft

Vrh Tornička Bobija (1272 m.n.v.), najviši vrh Bobije. Sam vrh je pod šumom pa nema pogleda. Na vrhu se nalazi repetitor i tehnička kućica.

PictographMine Altitude 0 ft

Staro rudničko okno u podnožnju vrha Oštra stena, koji se nalazi iznad nekadašnjeg rudnika antimona. Tunel ide nekih desetak metara u dubinu, ništa specijalno za videti.

Oštra stena

Vrh Oštra stena (1156 m.n.v.). Uprkos prominentnom izgledu pristup nije tehnički zahtevan. Vrh se zapravo sastoji od dve kupice slične visine, sa kojih se pružaju jako lepi pogledi ka dolinama na jugu i glavnom masivu Torničke Bobije na istoku.

Vrh Viline stene (1074 m.n.v.), negde označen i kao vidikovac ali je obrastao šumom i pogled se probija samo između drveća. Zanimljiv je pogled ka zapadu, ka vrhu Oštra stena.

PictographPanorama Altitude 0 ft

Dražin vidikovac, verovatno najpopularniji vidikovac na Bobiji jer je lako pristupačan od šumske kuće. Jako lep pogled ka Medvedniku. Ima stolove i klupe za odmor.

PictographSummit Altitude 0 ft

Vrh Avšenička stena (1170 m.n.v.). Široka livada sa lepim pogledom na Valjevske planine na severoistoku - Medvednik, Jablanik i Povlen - ali u suštini ništa naročito. Od Dražinog vidikovca može se samo produžiti glavnim putem, nećete mnogo propustiti. Pristup je markiran.

Crkva brvnara posvećena Svetom Iliji, podignuta 1943. na inicijativu četničkog majora Dragoslava Račića koji je bio iz ovih krajeva. Pored crkve postoji izvor pijaće vode.

Vrh Opaljena stena (1156 m.n.v.). Sam vrh se nalazi na privatnom posedu i ograđen je, može se prići ali pogled nije ništa spektakularno, pa možda bolje ne uznemiravati domaćine...

• Photo of kiclugandra
    kiclugandra Oct 31, 2023

Lepa staza, lepo opisana.