بام سپارده به قله آب انبارکش، سرود، نفت چاک، کشایه،لشکان ۲ تیر ۱۴۰۲

Photo ofبام سپارده به قله آب انبارکش، سرود، نفت چاک، کشایه،لشکان ۲ تیر ۱۴۰۲ Photo ofبام سپارده به قله آب انبارکش، سرود، نفت چاک، کشایه،لشکان ۲ تیر ۱۴۰۲ Photo ofبام سپارده به قله آب انبارکش، سرود، نفت چاک، کشایه،لشکان ۲ تیر ۱۴۰۲

June 24, 2023
June 2023

near Yāzan, Māzandarān (Iran)

برنامه اجرا شده ( تخصصی )

#باشگاه_کوهنوردی_اته_کو
#شهرستان_لنگرود
#استان_گیلان

پیمایش خط الراس بام سپارده ( ویار به سپارده) و صعود به قله های #آب_انبارکش ، #سرود ، #نفت_چاک ۱و۲ با ارتفاع تقریبی ۳۱۰۰ متر و برگشت به سمت روستای کشایه و لشکان

مرز قزوین ، گیلان ، مازندران

#تاریخ_اجرا: ۲ تیر ۱۴۰۲
#تعداد_همنوردان: ۱۸ نفر

#گزارش_برنامه:

درود بر همگی
نهمین برنامه باشگاه کوهنوردی اته کو شهرستان لنگرود در سال ۱۴۰۲ در منطقه اشکورات برگزار شد.
روز جمعه ۱ بامداد از شهرستان لنگرود به سمت منطقه اشکورات حرکت کردیم و پس از ۴ ساعت با خودروی مینی بوس به روستای لشکان و پش از آن به سپارده رسیدیم.
از روستای لشکان تا روستای سپارده جاده خاکی بوده و حدود ۳۰ دقیقه زمان میبرد.
پس از رسیدن به روستای سپارده که هوا مه آلود و کمی سرد بود با هماهنکی قبلی با خودروی نیسان به سمت جاده ویار قزوین حرکت کردیم. از سپارده تا گردنه و بام سپارده ۱ ساعتی زمان میبرد.
پس از رسیدن به بام سپارده در سمت راست یک پاکوب مشخص است و از روی یال مسیر را به سمت قله اول آب انبارکش ادامه دادیم.
از روی یال اب انبارکش قله های سماموس ، بزاکوه، بلور ، سیالان ، خشچال ، گون کول ، سی سره و.. دیده میشود.
بر روی یال دشتی از ابر در اطراف دیده میشد و با عبور از مه و تابش آفتاب کمی از سرمای منطقه کاسته شد.
پس از ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به قله اول آب انبارکش رسیدیم . پس از گرفتن عکس یادگاری به سمت سرود ، دشت و قله نفت چاک حرکت کردیم.
پس از ۱ ساعت پیمایش از روی تیغه به سرود رسیدیم. مسیر را ادامه دادیم و با توجه به تیغه ای بودن ادامه مسیر به سمت دشت نفت چاک در سمت راست حرکت کردیم.
پس از رسیدن به دشت در انتهای آن قله ای سنگی در سمت چپ نمایان است که مسیر را ادامه دادیم و پس از ۲ ساعت به قله نفت چاک رسیدیم. مناظر اطراف بسیار زیبا بود و پس از گرفتن عکس یادگاری به سمت دشت پایین دست حرکت کردیم و صرف نهار و استراحتی کوتاه انجام شد.
در ساعت ۲ ظهر به سمت روستای کشایه حرکت کردیم . پس از عبور از دشت مه شدیدی در ادامه مسیر وجود داشت که بدون جی پی اس یا بلد بودن راه ممکن است بسیار خطرناک باشد. سعی شد در زمانهای مختلف مسیر توسط جی پی اس چک شود تا خدای نکرده مشکلی پیش نیاید.
بالخره در ساعت ۵ بعد از ظهر به روستای کشایه رسیدیم که ادامه مسیر جاده خاکی است.
پس از عبور از روستا در مسیر جاده در سمت چپ به مزار رعنا رفتیم و زمان کوتاهی توقف کردیم سپس مسیر را ادامه دادیم و در ساعت ۶ بعد از ظهر به اول جاده خاکی کشایه به لشکان رسیدیم و سوار بر مینی بوس راهی شهر لنگرود شدیم.

خداقوت و تبریک صعود و ممنون بابت همکاری و همراهی همه شما عزیزان و به امید دیدار در برنامه های آینده💐