بلقیس از مسیر قراول خانه ۱۴۰۱.۷.۱۶

October 7, 2022
October 2022

near Qarāvol Khāneh-ye Tāzeh Kand, West Azerbaijan (Iran)

روز جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ صبح ساعت ۵ با خودرو سواری و تیم سه نفره از مراغه به سمت شهر تکاب حرکت کردیم.مسیر حرکت ما از سمت میاندواب و شاهین دژ بود و حدود ساعت۹ به شهرستان تکاب رسیدیم.از تکاب به سمت روستای آغل بیگ حرکت کرده و بعد از گذشتن از روستا مسیر روستای بابا نظر رو پیش رفتیم.خروجی روستای بابا نظر دو راهی بود سمت چپ به طرف تخت سلیمان و سمت راست به طرف روستای قراول خانه و مسیر اصلی قله بلقیس بود.مسیر قراول خانه را پیش رفته و نهایتا بعد از ۵ دقیقه از دو راهی به روستای قراول خانه رسیدیم.ماشین رو داخل روستا پارک کرده و ساعت ۱۰ صبح استارت صعود رو زدیم و به سمت قله پیش رفتیم.تا روستای قراول خانه جاده کاملا اسفالت بود و مشکلی نبود.بعد از گذشتن از کنار رود و درختان و لذت بردن از مسیر سر سبز و چشمه ها و طی حدود ۵ کیلومتر مسیر کف به شیب اول رسیدیم.پاکوب مشخصی وجود داشت و با ادامه دادن مسیر نهایتا ساعت ۲ ظهر به قله بلقیس بام استان زنجان رسیدم.بعد از استراحت نیم ساعته و گرفتن چند عکس یادگاری راه برگشت رو بنا به پیشنهاد دوستان عوض کرده و از مسیری متفاوت برگشتیم ابتدای مسیر برگشت و نزدیک قله چند چشمه وجود داشت که برای صرف ناهار مناسب بود. بعد از استراحت مجدد در نزدیکی چشمه به سمت روستا حرکت کرده و مسیر چالشی برگشت رو پیمودیم و نهایتا ساعت ۶ به روستای قراول خانه رسیدیم.
امیدوارم این گزارش کوتاه به همشریانم که قصد صعود به این قله زیبا رو دادن کمکی کرده باشه.