Wikiloc will stop soon for maintenance

BLF102 Picos - Bur Bur - Boca Larga Fundura.

Photo ofBLF102 Picos - Bur Bur - Boca Larga Fundura. Photo ofBLF102 Picos - Bur Bur - Boca Larga Fundura. Photo ofBLF102 Picos - Bur Bur - Boca Larga Fundura.

January 2, 2017

near Montanha, São Lourenço dos Órgãos (Republic of Cabo Verde)

Boca Larga Fundura - Picos - Bur Bur - Boca Larga Fundura.

Santiago is a beautiful place to hike.

The island is inhabited by an authentic mestizo population blessed with a rich musical culture.The island has impressive peaks, such as the “Pico da Antonia" and the peaks at the natural park " Serra Malagueta”.There are white beaches such as Tarrafal and these contrast with lush tropical vegetation of “wilderness areas”.

You can walk over (mule) paths through amazing landscapes. Exotic banana terraced fields, sugarcane fields and coffee plantations. Papaya and coconut trees alternate with flamboyant jacarandas.

The best time to visit the Cape Verde islands to walk is between November and May In summer it is hot and sometimes there is heavy rainfall

Wandelbeschrijving

BLF102 Picos - BurBur - Boca Larga Fundura.

Lengte 11,70 km. / rondgaand. (4– 5,5 uur)
Stijgen 570m.
Dalen 570m.
Max. hoogte 559m.
Min. hoogte 325m.
Start Je begint de wandeling rechtsaf tegenover de hoofdingang van de kerk op de dirtroad.
Je loopt ruim 900m. over deze weg

900m.

Pontinja
op de kaart Na 900m. ga je linksaf en omhoog.

Na 500m. kom je bij een electriciteitspaal.

1,4km.

P2
op de kaart Bij de electriciteitspaal (P2) splitst de dirt-road en ga je rechtsaf!
Deze weg volg je gedurende 900m.

(Aan je rechterhand heb je mooi uitzicht op de dorpen Picos en Achade Leitao met een opvallende rotsformatie in het midden)

1,7km.

P3
op de kaart Na 900m. maakt de weg een scherpe bocht naar links en splitst zich.(Je kan rechtsaf of links de scherpe bocht volgen) Aan je linkerhand is een (blauw/wit?) huisje met daar tegenover een laag muurtje.

Je gaat hier rechtsaf naar beneden.

(In het begin heeft de weg nog iets van een dirtroad, maar wordt steeds minder “een weg”

2,6km.

P4
Op de kaart

Na 800m gaat de “dirtroad” scherp naar rechts, maar je loopt 100m rechtdoor!! naar de laatste 2 huisjes aan je rechterhand.

Links van deze huisjes begint een ezelspad naar beneden. Dit pad ga je volgen.
Na ruim 100m splits dit pad zich, links aanhouden.

(Je kan ook rechts aanhouden, is korter en ook “uitdagender”)

3,0km.

P7
Op de kaart Dit ezelspad volg je totdat je na 400m in de Ribeira staat. Aan je linkerhand zie je een afgebroken Baobab boom.

(In de regentijd stroomt hier een beek)

Aan je rechterhand begint een klinkerweg naar boven. Deze weg ga je volgen. Na ongeveer 900m. gaat de dirtroad ddor een Ribeira en in de regntijd kan hier een (sterke!) beek stromen.

4,0km.

P8
Op de kaart Na 100m door de Ribeira zie je aan je rechterhand een notenboom met typische luchtwortels. Na deze boom gaat de weg rechts af en omhoog!

Deze weg blijf je gedurende ruim 1 km. Volgen tot je op het pleintje tegenover de kerk in het dorpje Picos bent gearriveerd.

5,1km.

Picos Picos heeft een leuk dorpspleintje, er zijn wat winkeltjes en je kan er wat te eten & drinken kopen.

Hiervandaan ga je de eerstvolgende 2 km terug via de weg die je gekomen bent.

5,3km.

P10
Op de kaart 200 m na het pleintje van Picos volg je richting “Djeu”. Je loopt dan op de klinkerweg naar beneden, door de Ribeira met nu links van je de notenboom met luchtwortels, todat je weer in de Ribeira staat met nu aan je rechterhand de afgebroken Baobab boom.

7,2km.

Baobab
Op de kaart Je loop nu door (langs in geval van hevige regentijd) de Ribeira, langs de Baobab boom.

Na ongeveer 800m kom je op een dirtroad terecht. Na 200m. over de dirtroad te hebben gelopen ga je linksaf / omhoog !! de dirtroad op.

8,2km.

!
Op de kaart (Aan je rechterhand! zie je wat huisjes en een “winkeltje”)

Deze dirtroad volg je gedurende 2 km. totdat je weer bij het (blauw/wit) huisje P3 uitkomt.

10,2km.

P3
Op de kaart Rechts van het huisje P3 gaat een ezelspad (stijl) omhoog. Dit pad volg je gedurende 400m.

(Aan je rechterhand heb je mooi uitzicht op Pico d’Antonia)

10,6km.

R1A
Op de kaart Na 400m kom je op een dirtroad en ga je linksaf.

11,1km.

R1
Op de kaart Na 500m. kom je bij huisje R1.

De dirtroad maakt een bocht naar links. Rechts van R1 begint een ezelspad omhoog. Dit pad volg je en na ruim 600m. ben je gearriveerd bij “Kaza di Marli”.