Blaimont Les Etoiles

February 24, 2014
February 2014

near Blaimont, Walloon (Belgique)

Vanaf het park Les Etoiles via de trap bij de speeltuin naar beneden. Bij de Maas aangekomen naar rechts en bij de sluis oversteken. Daarna een stukje door Hastiere lopen en de spoorbaan oversteken. Dan loop je op de weg waar het verderop overgaat in een ravelpad richting Marienbourg. Net voor het ravelpad naar rechts en dan begint er een behoorlijk stevige klim. Als er veel regen is gevalllen wordt het er behoorlijk drassig en glij je gemakkelijk weg. Bovenaan gekomen wordt het bospad breder en kom je uiteindelijk in de open weilanden terecht. Na een tocht over een beter verharde weg (pad) kies je op de kruising voor links en ga je weer het bos in. Eerst de rode wiebertjes volgen en als je bij een T spliting aankomt voor het blauwe pad kiezen. Aan het einde van de afdaling kom je in Heer terecht. Net voor je de brug oversteekt kun je lekker friet eten in het frietkot. Als je de brug over bent gestoken heeft het geen zin om te proberen om langs de maas terug te gaan, dat is vanaf hier niet mogelijk. Volg de rijweg tot aan de eerste weg aan je linkerhand en loop die dan in. Ergens aan de linkerkant is er een bospad wat je weer in kunt slaan en die leidt je naar de weg Blaimont-Heer. Als je op de rijweg bent aangekomen zie je beneden op een gegeven moment de brug weer opdoemen. Na de afdaling kun je in de bocht de weg nemen naar een vakantiepark.Als je rechts aanhoudt loop je evenwijdig met de maas weer richting de trap. Voor de durfalls onder ons kun je na grote rotspartij aan de rechterhand naar boven klauteren en kom je uit vlakbij de basketbal opstelling in de speeltuin. Aan de rechterkant is een hek waar je het park weer in kunt.

Trap naar de maas

Barrage

Brug bij Heer

• micde May 14, 2018

simple to follow but is lacking nice views.