Bjelašnica; Salihagina Bajta - Krvavac

Photo ofBjelašnica; Salihagina Bajta - Krvavac Photo ofBjelašnica; Salihagina Bajta - Krvavac Photo ofBjelašnica; Salihagina Bajta - Krvavac

September 5, 2020
September 2020

near Ravanci, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Do Salihagine bajte se dolazi autom. Sa glavne ceste, vozeći se od Sarajeva prema Mostaru, iza Hadžića skrenuti lijevo za selo Lokve. U Lokvama, prije džamije na vrhu sela, krenuti desno i voziti se 9 km solidnim makadamom do Salihagine Bajte, gdje ima dovoljno prostora za ostaviti auto.
Staza je markirana i postoje dvije vode, mada u ovom periodu te vode presuše, pa je potrebno ponijeti vodu.
Tura : Salihagina Bajta - Pl. dom "Stanari" - prema Sitniku, pa orjentaciono kroz Stanine na vodu - Revi do, raskrsnica staza (Hranisava/Krvavac) lijevo za Krvavac - Štini do - Greda - Krvavac (2062 mnm) - nazad istim putem do vode - Stari konak - voda iznad Mrtvanjskih stanara - Pl. dom "Podgradina" - Bajta.

PictographCar park Altitude 4,280 ft

PictographMountain hut Altitude 5,163 ft

Za boravak na domu potrebna je najava. Mi nismo u dolasku nikog zatekli, u povratku je bio neko.

Napuštamo stazu i orjentaciono, preko Stanina, se vraćamo na stazu za Hranisavu i Krvavac.

Nije bilo vode, samo nakapana boca (dovoljno za 2 osobe)

Hranisava desno, Krvavac lijevo

Ovdje dolazi i staza iz pravca Dugog polja, sa druge strane Bjelašnice (od Umoljana i Lukomira)

Ima vode uvijek, sad je bila tanka

Vratili smo se vidljivom stazom ispod vode, kroz katune Mrtvanja, pa desno kroz šumu dobro utabanom stazom koju više koriste mještani iz koliba.

Puno ljepša staza je na Podgradinu

PictographMountain hut Altitude 4,553 ft

Dom je ponovo u funkciji i na njemu je domaćin ljubazni član grupe "Dubioza kolektiv"

Idući od Bajte, za Pl.dom "Podgradina" desno. Od Bajte do Podgradine je 20-ak minuta.