Bjelašnica Grebenom 27.06.2020.

June 27, 2020
June 2020

near Lukavac, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Inicijalni plan je bio da se popenjemo od Babinog dola do Opservatorije kroz ski staze i onda nastavimo sjevernim grebenom obilazeci vrhove do Male vlahinje i nazad.
Medjutim, igrom slučaja se isti dan otvorila ljetna sezona na Bjelašnici, šestosjed je pušten u funkciju i to čak besplatno na dan otvorenja, tako da se sve odlično uklopilo. Plan se izmjenio i odlučili smo doći oko 10 sati, kada se šestosjed pušta u funkciju i turu krenuti sa medjustanice. Prihvatili smo izazov da obidjemo i tri dodatna vrha (Žuti cvijet, Kota 2032 i Kota 2046) u povratku sa Male Vlahinje. Takodjer smo mislili možda doći i do Velike vlahinje, ali s obzirom da je prilaz do tog vrha obrastao gustom klekom, odlučili smo to ostaviti za drugi put.
Najavljeno sunčano vrijeme, a na ovom putu nema izvora, tako da smo ponijeli po 3l vode i tekučine, što nam je bilo taman.
Staze nisu baš najbolje obilježene, ali pošto se vrhovi uglavnom vide odlično, teško se izgubiti na vedrom danu. Od Observatorije do Kote 2025 vodi makadamski put. Prije toga se dolazi do Kote 2056 koja se vidi sa Opservatorije i lako je vidljiva sa obzirom da se na njemu nalazi objekat sa specifičnim oblikom. Kota 2025 se nalazi odmah poslije srušenog objekta koji se prodje poslije Kote 2056. Put nije tehnički zahtjevan, jer se uglavnom ide ravnicom, sa blagim usponima i silascima sa vrhova. Poslije toga slijedi lagani uspon do Male vlahinje, koji je obrastao klekom. I on je izrazito vidljiv, jer ima metalni stub na vrhu koji se nadzire iz daljine.
Nakon toga se vrača istim putem.
Pratili smo drugi GPX track, ali smo igrom slučaja skrenuli prebrzo desno i priječili ispod grebena izmedju Male Vlahinje i Kote 2025. Trebali smo ustvari doci do Kote 2025 i tek poslije nje, prije Kote 2056, sići na već postoječi makadamski put desno, od kojeg se nakon vrlo kratkog hoda odvaja lijevo na planinski put, gdje ima i markacija počinje lagani uspon prema Malom strugu.
Uglavnom, došli smo i do tog dijela, ali smo izgubili mozda nekih 20-30 minuta, s obzirom na malo zahtjevniji teren.
Nastavili smo dakle uspon prema Malom strugu i prije vrha se odvaja put lijevo na Žuti cvijet i preostala dva vrha. Dolaskom na prvi vrh Žuti cvijet (ili Klis, kako piše na tabli), pruza se prelijep pogled prema Visočici i Treskavici. Nastavlja se samo pravo kroz krš i dolazi do sljedeceg vrha Kota 2046, sa kojeg se onda vidi i Kota 2032, koja je takodjer prilično blizu. Nakon toga ide silazak i dodje se ispod Opservatorije, sa juzne strane, koja je cijelim putem vidljiva i moze sluziti kao orijentir.