Bizans döneminden Trakya Su Yolu: Yayla-Pirinççi-Boğazköy (2019-02-03)

Photo ofBizans döneminden Trakya Su Yolu: Yayla-Pirinççi-Boğazköy (2019-02-03) Photo ofBizans döneminden Trakya Su Yolu: Yayla-Pirinççi-Boğazköy (2019-02-03) Photo ofBizans döneminden Trakya Su Yolu: Yayla-Pirinççi-Boğazköy (2019-02-03)

February 5, 2019
February 2019

near Yayla Mahallesi, İstanbul (Türkiye)

Kerem ve İrina yürüdüler.

Güzel ve kolay bir yürüyüş: Yayla'dan net bir patikadan Alibeyköy Deresi'ne iniyor, Pirinççi köyünden geçiyor, derenin mendereslerini takip ediyor. Orada koyun ve manda dolaşıyor, mangalcılar tembellik yapıyor... çok fazla çöp olmasaydı küçük gizli bir cennet olurdu. Fakat derenin kenarları ve yanındaki ağaçlar inanılmaz bir derecede plastikle kaplıdır - distopya geleceği için dua eden dilek ağaçları gibi. Ne ayip, ne rezalet.
Arnavutköy'den birkaç kilometre önce yol açık bir madenden geçiyor.

Vize'de başlayan Bizans su yolları için en ayrıntılı kaynak Crow, Bardill ve Bayliss'in 'The Water Supply of Byzantine Constantinople' adlı kitabı. İki yan vadilerindeki su kemerleri tamamen yıkılmış ama definecilerin çabaları sayesinde kaplı su kanalları keşfetedilir, çok etkileyici.

Ulaşım kolay. 36V otobüsü Yayla'ya gidiyor, Arnavutköy'den Mescidi-Selam'a giden minibüsler ve İstanbul'a dönen İETT otobüsleri var.

cesme

chanel

caliliklar icinde nazli cesme

channel

kucuk kemer tunel

bogazkoy kilise camii

• Photo of dantelk
    dantelk Feb 6, 2019

Rotaya başlarken, "lan inşallah geldiğimize değer" diyordum içimden. Gerçekten de, Pazar sabahın köründe uyanmamıza değdi: evet, kemerlerden geriye kalan bir şey yok. Fakat kanalları bulmak, bizi yeterince mutlu etti.

Artık var olmayan Küçük Kemer ile ilgili Koruma Kurulu kararı: http://www.korumakurullari.gov.tr/Eklenti/56958,istanbul---arnavutkoy---bogazkoy-mahallesinde-yer-alan-.pdf?0

Pirinççi, Drama'dan gelen mübadillerin yerleşimi. Arnavutköy'de iki kilise camii var, biz birini dışarıdan görebildik (restorasyondaydı).

İrina, bu yürüyüşün üzerine bir de tiyatroya giderek, Avrupa keçilerinin dillere destan enerjisini sergiled.