Binkılıç Abadolap Deresi Ring

February 25, 2023
February 2023

near Binkılıç, İstanbul (Türkiye)

Binkılıç itfayesi ve il göç idaresi binasının arasındaki Çilingoz yolundan az mesafe yürüyünce yolun sol tarafında bir çeşme göreceksiniz. Çeşmeyi geçer geçmez az ileride yine sol tarafınızda dere göreceksiniz. haritalarda derenin adı yok ancak Binkılıç'lılar bu dereye "Abadolap deresi" diyorlar.
Derenin üzerinden geçen küçük bir köprü göreceksiniz. Çilingoz yolundan çıkıp o köprüden geçer geçmez sağ tarafınızda ham bir yol göreceksiniz. o yoldan devam edin. 6-7 dere geçişi ile müğthiş keyifli bir yola girmiş olacaksınız. İlk 1 kmde maalesef sağda solda az da olsa düzensiz şekilde atılmış evsel kirlilik canınızı sıksa da ilerledikçe muhteşem bir dere vadisinde seyir edeceksiniz. 4ncü km'de güzel bir şelale göreceksiniz. şelaleden sonra manzara daha dagüzelleşiyor. Meşe ağaçlarının yerini gürgen ve kayınlar alıyor. Bu rota da krıtik nokta 8,33 kmde yer alan kavşak. Bu kavşağı kaçırmayın. kavşaktan sağa kıvrılır kıvrılmaz ard arda 2 çeşme göreceksiniz. her ikisininde suyu enfes. Mutlaka yanınızda boş şişe taşıyın ve buradan su doldurun.
İkinci çeşme olan başkaya hayratındaı geçtiktten sonra rakım vererek Binkılıç'a dönüşü sağlayan inanılmaz keyifli bir orman içi yürüyüş sizi bekliyor olacak. İnanıolmaz keyifli bir rota. Doğa yürüyüşlerine yeni başlayanlar için ideal.

PictographMonument Altitude 626 ft
Photo ofTrakya Köylerinin vazgeçilmez anıtları, ATATÜRK büstleri. Photo ofTrakya Köylerinin vazgeçilmez anıtları, ATATÜRK büstleri.

Trakya Köylerinin vazgeçilmez anıtları, ATATÜRK büstleri.

İzindeyiz ATA'm

PictographWaterfall Altitude 778 ft

PictographTree Altitude 943 ft

Sağdan gir devam et

Böbrek taşını düşürdüğü iddiasını Binkılıç'tan öğrendiğimiz çeşmeyi gördük, suyundan içtik.

Necmettin Başkaya Çeşmesi

Soldan devam et

Sağdan devam et

PictographMonument Altitude 647 ft

PictographProvisioning Altitude 626 ft

Bitiş

• Photo of Atakan Özçep
    Atakan Özçep Apr 12, 2024

Guzel ve temiz rota takip ettim .