Bijela-pećina uz rijeku, Prenj

May 28, 2020
October 2016

near Bijela, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Pored Jablaničke i Konjičke Bijele postoji i bujični tok koji se hrani vodama mostarske strane Prenja. Ulijeva se u Neretvu kod jezera Salakovac uz magistralni put M-17 na 20-om kilometru sjeverno od Mostara. Pristup trasi je kod akvadukta Bijela koji s obje strane ima makadamski put do ustave gdje je postavljena i info-tabla staze na 120 m/nm. Odavde markirana staza vodi lošijim makadamskim putem do potoka koji se mora pregaziti. I dalje nastavlja makadamskom cestom te se na jednom mjestu račva na stazu za Lupoglav, tj. Grabovčiće i stazu za Bijelu. Nastavljamo makadamskim putem koji na više mjesta prelazi korito rjeke. Ovaj dio trase makadamskim putem nije markiran. Na označenom mjestu prelazimo sa makadama na označenu planinarsku stazu. Trasa nas vodi kroz gustu grabovu šumu pored tzv. Kravljih pećina i groblja (Lojpuri) do izgorenih ostataka lovačke kuće na 475 m/nm. Pored izgorene kuće nalazi se pećina duboka 80-ak m iz koje izbija plitki potok i koja je galerijski osvijetljena,a na čijem kraju je slap visine 10 m zbog kojeg se isplati malo skvasiti i pregazati ledenu vodu. Iznad ove pećine potok se zove Gornja Bijela. Odavde je moguće krenuti strmom stazom za Glogovo ili u Gornju Bijelu kroz Prenjski Gvozd na Lučine.