Bıçkıdere-Kızılca

November 13, 2021
November 2021

near Bıçkıdere, İstanbul (Türkiye)

Asıl Rota: Bıçkıdere - Yeşilvadi - Sofular - Kızılca

13.Kasım.2021 cumartesi günü, sabahtan biraz soğuk ve sisli, sonrasında gayet ılık ve güneşli bir havada iki kişi yürüdük.

Parkurun başına, bu bölgedeki yürüyüşler için, müdavimi olduğumuz 139 hat numaralı Bereket Sitesi-Darlık İETT otobüsü ile geçtik. Bıçkıdere Köyü'nün cami durağında inip kahvede getirdiklerimizle kahvaltı ettikten sonra yürüyüşe başladık. (Kahvenin yanındaki bakkal kapalı olduğu için, otobüsle geldiğimiz yöne doğru yürüdük ve köyün diğer bakkalından eksiklerimizi tamamladık.)

Yol arkadaşımın rahatsızlığı dolayısıyla, Yeşilvadi'ye kadar birkaç yerde mola verdik. Mola verdiğimiz yerlerde, yapabildiysem küçük daireler çizdim ya da gel-gitler yaptım. Bu bölümleri pas geçmenizi tavsiye ederim.

Yeşilvadi sonrası yürüyüşe tek başıma devam ettim ve biraz mesafeye oynadım. Tüm parkur boyunca, başlarda gereksiz gitgeller ve bir yerde gölü fotoğraflamak için yapılan bir gitgel dışındaki tüm bölümler açıktı. Dolayısıyla, parkurun dikenli ve kapalı bölümlerinin olduğunu söyleyemem. Şile bölgesinin çok yükseltisi olmadığını da biliyoruz. Bu yüzden, sadece uzun mesafeden dolayı "zor" kategorisini seçtim. Keza, Şile otobanı üzerindeki Yeşilvadi Sapağı (Sofular Köyü'ne giden sapak aynı zamanda), Sofular Köyü ya da otoban üzerindeki Sofular Köyü sapağı, hatta Kızılca Sapağı'nda da parkuru sonlandırabilir ve 139T Şile-Tepeüstü İETT aracıyla (aylık kartlar geçiyor ve yolculuk başına üç kontör düşüyor) şehir merkezine dönebilirsiniz.

Parkurun en güzel kısmının, yürüyüşün ilk bölümlerinde yer alan Alacalı Göleti'nin çevresi olduğunu ekleyeyim...

İyi yürüyüşler...

Kahve, Cami, Bakkal

Bilerek Dolandığım Yer

PictographLake Altitude 455 ft

Düzlük

Köyün çok yakınındaydı... Buraya araç ile ulaşmak mümkündür, ama yağışlı havalarda düzlük çok çamurlu olabilir. Ayrıca çok göz önünde bir yer olduğunu ekleyeyim. Fakat güneşli havalarda piknik için ideal...

Cami

Çeşmenin suyu içilebilir. Çeşmeden sonra, asfalta çıkmadan çeşmenin hemen arkasındaki orman içi yola girerek devam ettim.