بهارستان به موتالان (99.10.12) / baharestan to motalan

Photo ofبهارستان به موتالان (99.10.12) / baharestan to motalan Photo ofبهارستان به موتالان (99.10.12) / baharestan to motalan Photo ofبهارستان به موتالان (99.10.12) / baharestan to motalan

January 1, 2021
January 2021

near Moshend, Gīlān (Iran)

برنامه امروز گروه آخار پیمایش مسیر روستای هولستان به موتالان و بازگشت به روستای بهارستان بود
امروز بار دیگر برایمان ثابت شد دوستیهایمان ریشه در جانمان دارد و به این راحتی گسستنی نیست،هر چند شاید در مواقعی اختلاف نظر و عقیده وجود داشته باشد
برنامه را ساعت هفت و نیم از جلوی منبع آبی که کمی بالاتر از روستای بهارستان قرار دارد شروع کرده و بعد از عبور از روستای هولستان یا همون گلستان کندی وارد بهشت دره سی شدیم
از سه راهی گوده اولر مسیر سمت چپ رو به طرف آبشار زیبای موتالان ادامه داده و در پای آبشار استراحت مختصری کرده و با حرکت به سمت چپ و بالای آبشار به طرف یال موتالان به راه می افتیم
در کیلومتر شش و نیم از ابتدای مسیر به بالای یال میرسیم که سمت راست به طرف اسبینه منتهی میشود و سمت چپ هم به طرف بهارستان
حرکت روی یال معروف به موتالان چشم انداز و زیبایی خاصی دارد که قابل وصف نیست
در کیلومتر یازدهم مسیر دقیقا یک ساعت تا روستای بهارستان فاصله داریم که متاسفانه به خاطر اتفاقی که برای یکی از همنوردان عزیزمان افتاد و کمی پایش پیچ خورد با دو ساعت تاخیر به روستای بهارستان رسیدیم و برنامه رو خاتمه دادیم
در کل میتونم اطمینان خاطر بدم که مسیر طی شده یکی از زیباترین مسیرهای لوپ میباشد که میتونید با شش ساعت پیاده روی از دیدن انواع زیباییهای طبیعت اعم از آبشار و جنگل و رودخانه و درختان میوه جنگلی و ... لذت برده و شکرگزار خالق این زیبایی باشید

Today's program of the Axar group was to navigate the route from Holestan village to Motalan and return to Baharestan village
Today, it has been proven to us once again that our friendships are rooted in our souls and are not easily broken, although there may be differences of opinion at times.
We started the program at 7:30 in front of the water source, which is located a little above Baharestan village, and after passing through the village of Holestan or the same Golestan Kandy, we entered the behesht Darreh Si
From Godeh Evlar intersection, continue to the left towards the beautiful waterfall of Motalan and rest for a while at the foot of the waterfall and move to the left and above the waterfall towards the edge of Motalan.
At six and a half kilometers, from the beginning of the route, we reach the top of the ridge, which leads to the asbineh on the right and to Baharestan on the left.
Moving on the ridge known as Motalan has a special landscape and beauty that can not be described
At the 11th kilometer of the route, we are exactly one hour away from Baharestan village. Unfortunately, due to what happened to one of our dear comrades and his leg twisted a little, we arrived at Baharestan village two hours late and ended the program.
In general, I can assure you that the route taken is one of the most beautiful loop routes that you can enjoy a six-hour walk to see all kinds of natural beauty, including waterfalls, forests, rivers, forest fruit trees, etc., and be thankful to the creator of this beauty. Be

منبع آب بهارستان

اینجا پانصد متر بالاتر از روستای بهارستان است که منبع آب روستاست و به نوعی تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ آب شرب روستای بهارستان بشمار میرود

در مسیر امروز چشمه فقط دو تا هست که بعد از آبشار موتالان چون از خط الراس حرکت میکنیم چشمه ای وجود ندارد این اولیش هست و در ابتدای شروع مسیر و نرسیده به روستای هولستان

روستای هولستان

اینجا هم روستای هولستان است ولی تو نقشه های گوگل بعضی جاها با اسم گلستان کندی دیده میشود ولی به هرحال اسم واقعی و محلیش همون هولستان میباشد که تقریبا در ابتدای شروع بهشت دره سی واقع شده است

در این دو راهی باید مسیر سمت راست و رو به پایین را ادامه داد،اگه روبه بالا بریم به جلیل عمی قهوه سی میرسیم

شروع دره بهشت

از اینجا وارد دره ای میشویم که به بهشت دره سی معروف است و علت نامگذاری آن هم بی دلیل نیست و رودخانه خروشان و درختان سرسبز و طبیعت سحر انگیز اینجا تداعی کننده بهشتی است که شاید همه در رویاهایشان یک تصویری سرسبز از آنجا برای خودشان مجسم کرده اند این دره در واقع از پایین روستای هولستان در منطقه بهارستان شروع میشود و طول آن تقریبا ۵ کیلومتر است که رودخانه پر آبی هم در طول آن جاری می باشد از این دره زیبا و تقریبا بکر به جاهای مختلفی از جمله لاتون،اسبینه،کانرود،ساری بولاغ و ...میتوان پیاده روی کرد و لذت برد

چشمه معروف حیدر بولاغی که در نقشه های گوگل مپ نیز اسم و محل دقیق آن مشخص شده است این آخرین چشمه در دسترس موجود توی مسیر هست بسیار هم آب گوارا و زلالی دارد

احتیاط

موقع عبور از اینجا لازمه که یه کم احتیاط کنید چون ممکنه حواستون نباشه و کوله تون به تخته سنگ بخور و باعث لیز خوردنتان بشه

دو راهی

دوراهی که سمت راست میره بسمت گوده اولر و مشند و سمت چپ رو به بالا هم میره طرف موتالان و آبشار زیبایش

شروع سربالایی اصلی مسیر

شروع سربالایی اصلی مسیر که از اینجا تا نقطه اوج مسیر چیزی در حدود ۶۰۰ متر ارتفاع میگیریم

آبشار موتالان

آبشار موتالان ،آبشار زیبایی است که در انتهای بهشت دره سی جای گرفته است آبشار تقریبا در ۵ کیلومتری روستا قرار دارد و زمان رفت و برگشت به آن ۴ ساعت میباشد مسیر ساده و راحت بوده و مناسب پیاده روی با خانواده نیز میباشد و پیاده روی در آن بسیار لذتبخش و نشاط آور میباشد

ییلاق عشایر

اتاقک ها و چپرهای عشایر منطقه که در این موقع از سال خالی از سکنه هستند و فقط اسکلت چوبی اتاق هایشان به چشم می خورد

دو راهی

از این محل سمت راست میره به طرف اسبینه و خان بولاغی و سمت چپ هم به طرف موتالان و دمیر اوغلی کش و گیردکانلیخ پنتهی میشود

درختان ازگیل

درختان ازگیل جنگلی که میوه هایشان فوق العاده خوشمزه اند و بی نظیر البته که در فصل از سال تک و توک میشد رو درختها ازگیل مشاهده کرد

صبحانه و استراحت

امروز محل صبحانه رو مابین گودی دو تپه انتخاب کردیم که از گزند باد در امان باشیم کمی اونورتر از محل اتراق ما تپه مانندی وجود داره که منظره فوق العاده داره و میشه روستاهای مشند و شاغوله و زره ژیه و گوده اولر رو مشاهده نمود

نقطه اوج مسیر

نقطه اوج مسیر که با صعود ۶۰۰ متر ارتفاع به این محل رسیدیم و از اینجا تا خود روستای بهارستان باید رو به پایین حرکت کنیم

دو راهی

از این محل اگه مستقیم رو به پایین بروید میره طرف ارتفاعات روستاهای دمیر اوغلی کش و خان بولاغی و صیادلر که سمت چپ این یال قرار گرفته اند و در سمت راستش هم روستاهای خانه های آسیاب و شونده چولا و شونان رود واقع شده اند از سمت چپ یعنی این مسیری که ما رفتیم هم منتهی میشه به گیردکانلیخ و بهارستان والبته میشه به سمت قهوه خانه جلیل عمی نیز فرود آمد

منظره داخل جنگل

مناظر زیبای درختان داخل جنگل که شاخ و برگی به تنشان نیست

دکل برقی که به نظر چندین روستای منطقه را به هم ارتباط داده است چون من قبلا در مسیر روستاهای پایین دست اینجا از قبیل صیادلر و تاواکش و خانه های آسیاب و دمیر اوغلی کش عین این دکل رو دیده ام و اگه کمی دقت کنید همگی در یک خط الراس قرار گرفته اند

دو راهی

از اینجا باید به سمت راست حرکت کنید تا به روستای بهارستان برسید و اگه به طرف راست حرکت کردید میره به طرف روستای هولستان،جایی که ابتدای مسیر توضیحش به عرضتان رسید

روستای بهارستان

پایان

تا وقتی دوستانی دارید که شما را مثل جان خودشان دوست دارند و برایشان مهم هستید ثروتمندترین فرد روی زمین می باشید خداوند را شاکرم که امروز نیز لطف بیکرانش شامل حالمان شد و یک برنامه لذتبخش را به پایان رساندیم و از همه مهمتر بار دیگر برایمان ثابت شد دوست واقعی را نمیتوان با پول بدست آورد ، دوستانی که حاضرند در سخت ترین شرایط همه وجودشان را برایت وقف کنند

• Photo of Axar group

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹😘😘😘😘😘

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Jan 3, 2021

Beautiful and demanding journey.
    Spectacular views.
    Thank you very much, Mehdi.
    A hug

با پول بدست آورد
    در کنارتان بسیار لذت بردم دوستان عزیزتر از جان
    Hi
    It really proved to me once again that you can't be a real friend
    Make money
    I enjoyed being by your side, dear friends❤❤❤❤❤

• Photo of Pablo de Gárate
    Pablo de Gárate Jan 6, 2021

Very nice trail.
    !Congratulations!

• Photo of mehdi.tabibvand
    mehdi.tabibvand Jan 6, 2021

Thanks for your kindly message dear m.r pablo 🙏🙏🙏🙏🙏🙏

• Photo of Rezaebadollhzadeh
    Rezaebadollhzadeh Jan 6, 2021

آخار حله دیریدور....

👌تمام

• Photo of Behnam.mousavi
    Behnam.mousavi Jan 9, 2021

یک روز بیاد ماندنی و عالی،امیدوارم که دوستان عزیز همیشه سلامت باشند ، به امید روزهای بهتر
    یاشاسین گروه آخار و دوستان عزیز
    🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Jan 20, 2021

Waho!!! I love this pictures!!! the images looks like the Lord of the ring movie!

• Photo of mehdi.tabibvand
    mehdi.tabibvand Jan 20, 2021

Thank you very much, I hope I can depict the beauties of nature more than this

• Photo of Mohammad.rafiee

یاشاسین گروه آخار و دوستان عزیز

• Photo of Farhadforoghi15
    Farhadforoghi15 Dec 21, 2022

ارزش دوستیهای واقعی در مواقع خاص مشخص میشود،امیدوارم همیشه جمع دوستیتان پایدار باشد