Beypazarı, Uşakgöl Yaylası - Haramitepe - Eğriova Göleti

Photo ofBeypazarı, Uşakgöl Yaylası - Haramitepe - Eğriova Göleti Photo ofBeypazarı, Uşakgöl Yaylası - Haramitepe - Eğriova Göleti Photo ofBeypazarı, Uşakgöl Yaylası - Haramitepe - Eğriova Göleti

June 5, 2021
June 2021

near Deveci, Bolu (Türkiye)

Uşakgöl yaylasından başlayan rotamız önce göknar ormanına giriyor. Orman içinde bulduğumuz eski yolu takip ederek 1800 rakımlı Haramitepeye uğradık. Sonra orman kıyısından, renk renk çiçeklerin yayıldığı yemyeşil çayırları sıyararak Kıbrıscık ile Beypazarı sınır çizgisinde sakin bir tempoda devam ederken bizi kuzeye doğru sürüleyerek tamamen Kıbrıscık, köroğlu ormanlarının göbeğine soktu. Yumuşak iniş ve çıkışlarla dolu bu bölümde göknarlar ve dev kayın ağaçlarının içinden geçerek derin bir vadiye yöneldik. Eski bir yaylakta günün molasını verdik. Moladan sonra vadiye kadar indik. Kuzeyden gelen dere ikiye ayrılıyor. Sağa, doğudan gelen kolu izleyerek Eğriova göletine kadar bol kıvrımlı bir yol izledik. Gölden akan suların oluşturduğu suni şelalenin yanından geçerek göle çıktık ve kıyısını izleyerek Kuzeyindeki yaylada yürüyüşümüzü bitirdik.