Beynam - 1

November 1, 2020
November 2020

near Beynam, Ankara (Türkiye)

Beynam Köyü, Beynam Ormanı, Ankara Kent Ormanı, Ankara - Bala Yolu, Beynam Köyü
Yürüme süresi: 3 saat
Ekim sonu parçalı bulutlu bir sabah Beynam Köyünden yürümeye başlıyorum. Patikadan ayrılmadan, sakin bir biçimde ama tempolu, Beynam Ormanları Piknik alanının kapısına varıyorum. Saat 9.30'da başlayan yürüşüyün ilk durağı burası oluyor, saat 10.30. Orman içi patikadan devam ediyorum. Piknik alanlarında ve ormanda yaz mevsiminin saldırgan piknikçilerinin yorgunluğu var: Yer yer çöpler, mangallardan devrilmiş küller. Hava soğuk olduğu için kimse yok, sakin bir yürüyüş oluyor. Patika yolu Beynam Dağının en yüksek yerinde bir demir kapıyla kapanmış, geçiş yasak, kapının arkasına dolanıyorum, patikadan yürümeye devam ediyorum. Piknikçiler için hazırlanmış konforlu orman mekanı bitiyor. Daha dinç ve rüzgarı daha hırçın bir orman alanına giriyorum, Artık yükselmiyorum, hafif de olsa sürekli bir inişteyim. Sağlı sollu manzara var ama çok çekici değil, orman büyük değil, ağaçlar daha genç ama yürümek için değer. Ankara Kent Ormanı olarak bilinen alana giriyorum, ziyaretçiler için hazırlanmış sekiler, oturaklar, tırmanma merdivenleri, oturma alanları var. İlgi çekici alanlar ama terkedilmiş haldeler, çünkü yolu daha kötü ve ancak yürüyerek gelinebilecek bu alanlara kimsenin gelmediği belli oluyor: Çakılmış çiviler bile yarısına kadar geri tepmiş durumda. Nihayet Ankara Kent Ormanı park alanının girişine geliyorum, bakımsız bir giriş. İnişe devam ediyorum ve patikadan Bala yoluna çıkıyorum. Yoldan Beynam Köyüne kadar giderek yürüyüşü bitiriyorum.

Photo ofBeynam Köyü Muhtarığı ve köyün çıkışı Photo ofBeynam Köyü Muhtarığı ve köyün çıkışı Photo ofBeynam Köyü Muhtarığı ve köyün çıkışı

Beynam Köyü Muhtarığı ve köyün çıkışı

Başlangıç Noktası, Muhtarlık

Beynam Ormanı Yolunda

Beynam Ormanı Girişi

Orman içi yol

Photo ofPiknik alanının bitişi ve orman içi yoldan devam Photo ofPiknik alanının bitişi ve orman içi yoldan devam Photo ofPiknik alanının bitişi ve orman içi yoldan devam

Piknik alanının bitişi ve orman içi yoldan devam

Photo ofOrman içi yol Ankara Kent Ormanına doğru Photo ofOrman içi yol Ankara Kent Ormanına doğru Photo ofOrman içi yol Ankara Kent Ormanına doğru

Orman içi yol Ankara Kent Ormanına doğru

Ankara Kent Ormanı orman içi yol

Ankara Kent Ormanı orman içi yol

Ankara Kent Ormanı Girişi

Photo ofAnkara Kent Ormanı Çıkışı, Ankara - Bala karayoluna doğru Photo ofAnkara Kent Ormanı Çıkışı, Ankara - Bala karayoluna doğru Photo ofAnkara Kent Ormanı Çıkışı, Ankara - Bala karayoluna doğru