Beymelek-Belos-Dalyan

May 24, 2014
May 2014

near Yukarıbeymelek, Antalya (Türkiye Cumhuriyeti)

Bu zorlu ve açıkta yapılan yürüyüş, yer yer tarihi bir Roma yolunu takip eder ve hem dalyana hem de kıyıya bakan muhteşem manzaralara sahiptir. Beymelek’ten dağ yamacını kullanarak, kaya katmanının üzerine kurulmuş bir yerleşmeye doğru yukarı çıkar ve sonra doğuya dönerek, bir Likya/Roma kalesi ve yerleşkesi olan Belos’a yönelir. Rota, Belen’e doğru Likya Yolu’nu takip eder. Yolu kısaltmak için Finike’ye Likya Yolu üzerinden gidebilirsiniz. Eğer bunu istemiyorsanız Belen köyü, Keklik tepebaşı ve Claudius anıtına doğru güney istikametinde devam edin. Dik ve taşlık bir Roma yolu, zikzaklar çizerek buradan dalyanın girişine kadar iner.
2_2Beymelek’teki camiden yukarı doğru, soldaki son eve kadar köy yolu üzerinde ilerleyin. Çalılık ve kayalıkların arasından dik bir şekilde yukarı doğru ilerleyen patika üzerinde sağa, kuzeydoğu yönüne sapın. Yolunuza sağ aşağıda yer alan akıntı yatağı ile devam edin ve sonra köşenin etrafından, açıklık bir yamaca doğru dönün. Batı yönünde düzlükte ilerleyin. Sola dönün ve akıntıya yakın olan, iyi durumdaki bir patika zerinde yukarı doğru tırmanarak, tekrar ağaçlıkların içine girin. Bir kaynağın yan tarafında, akıntı yatağından geçin ve sol taraftaki dönemecin etrafından giden, keyifle yürünecek kadar iyi yapılmış eski bir yol üzerinde devam edin. Ardından, Bademi’deki küçük Roma kalesine doğru yukarı ilerleyin. (1s 55dk)
2_3Keçi ağıllarını arkanızda bıraktıktan sonra, bir kapıdan geçerek, önce doğu sonra kuzeydoğu istikametinde yukarı yükselen taşlık bir patikada ilerleyin. İkinci bir kurumuş dere yatağından geçerek, ev harabelerinin olduğu bir sonraki dağlık burna ulaşın. Tekrar bir kuru dere yatağından geçerek, bir çıkıntı uzantısının etrafından dolanın ve son dere yatağına varmak için eski bir çiftlik evinin kapısından geçin. Belos’a yaklaşırken, birkaç keçi ağıl ve kulübesinin olduğu yere doğru yukarı çıkın. Kulübelerin hemen altında, sola, yani kuzeydoğu yönüne saparak, Belos’un ilk mezarlarına doğru uzun zikzakları izleyin. (2s 25dk)
Zikzaklar çizerek aşağıdaki akıntı yatağına doğru inen Likya Yolu’nu izleyin, akıntıdan aşağı doğru ilerleyin ve sonra, tepe kenarları boyunca alçaktaki bir geçide doğru giden geniş, kolay bir eski yolu takip edin. Bir mezarlığın yanı boyunca devam edin ve zemini engebeli olan bir yola ulaşın. Burada, doğu istikametinde, Finike’ye doğru Likya Yolu’nu takip edebilirsiniz. (40 dk)
2_1 (1)Güneye bakan geniş bir vadinin başında bulunan Belen köyüne doğru, zemini engebeli olan yol boyunca, güney istikametinde ilerleyin. Tarlaların içinden geçin ve bir dere yatağının batısında ilerleyen eski yolu bulun. Kaklık’taki tepebaşı kalesine kadar bu yolu takip edin ve sonra sola, yani güneydoğu yönüne sapıp, İmparator Claudius anıtının kalıntılarına doğru aşağı ilerleyin. (30 dk)
Güneydoğu istikametinde Roma yolunu izleyin ve sonra, derin bir kuru dere yatağına doğru güneybatı yönünde ilerleyen ve daha dikleşen zikzaklar boyunca devam edin. Yeni köprüyü kullanarak dere yatağından geçin ve daha az dik olan bir yokuştan devam edin. İnişin son kısmı kırık kireçtaşları üzerinde ilerler ve dalyanın girişinde bulunan çite yakın olan yol ile birleşmek üzere aşağı doğru iner. Bir tekne, sizi buradan alıp dalyanın karşısına, Beymelek yoluna götürecektir.