Beymelek-Alakilise

May 24, 2014
May 2014

near Yukarıbeymelek, Antalya (Türkiye Cumhuriyeti)

Bu yürüyüş, çok sayıda harabe ve muhteşem manzaraya sahip, çamla kaplı tepelere doğru taşlık bir yamaç üzerinde tırmanır. Bir göç yolu üzerinde, eski bir kaleye doğru dik bir çıkışla başlar ve sonra, çamların içinden, eski ve kolay bir yolu izleyerek Günağı Kilisesi’ne doğru ilerler. Daha az yokuşlu patikalar, en yüksek noktaya doğru devam eder ve ardından, aşağıdaki bir yaylaya doğru iner. Ormandan geçen, zemini engebeli yollar sizi, Alakilise’de muhteşem bir finale doğru götürür.
Beymelek köyünün içinden, tepenin yukarısına doğru yürüyün ve camiden hemen önceki sola sapın. Yukarı doğru ilerlemeye devam edin ve zemini engebeli yolu yukarı doğru takip ederek, sağa, kuzey yönündeki hatta dönün. Sola, yani kuzey yönüne dönerek, büyük meşe ağaçlarının altından ilerleyen patikayı kullanın ve tekrar yolun diğer tarafına geçin. Daha engebeli bir zemin üzerinde ağaçların arasından ilerleyin ve eski bir kuyu ile yerleşke duvarlarına sahip Örenbaşı’na doğru kuzeybatı yönünde tırmanın. Eski yol, buradan itibaren, çoğunlukla duvarlıdır ve keçiler tarafından kullanılır. Önce dümdüz, daha sonra sola doğru çapraz çizerek, batı yönününde yamacı geçin. Bir ağaç kümesinin içinden geçerek, Yılanbaşı’ndaki Helenistik kuleye doğru ilerleyin. (3s)
3_3Kuleyi solunuzda bırakın ve kuzey yönünde çalılık ve çamların arasından ilerleyen eski yolu bulun. Bu yolun gittiği, çakıllı ve geniş dere yatağından ağaçlık alana doğru karşıya geçin ve kuzeybatı yönünde, bir sırtta yer alan belli belirsiz bir patika üzerinde, çalılık bir alana doğru yukarı çıkın. Sola, büyük bir meşe ağacı ve ötesinde bir çoban kulübesi bulunan tarafa dönün. Çalılıkların arasında yakında bir yerde, Günağı Kilisesi’nin kalıntılarını göreceksiniz. (40dk)
Güneybatı yönündeki açıklık yamacı geçin. Başka bir meşe ağacını da geride bıraktıktan sonra, sol tarafta yine kalıntıların bulunduğu alçak bir tepeye doğru bir ormanın içinden geçen patikayı izleyin. Sağdan aşağı, küçük bir açıklık alana doğru devam edin ve sonra sağa, kuzeye dönüp bir sırtın üzerine geçin. Dik bir şekilde aşağı doğru inen patikayı takip edin ve kuru bir dere yatağından geçerek, keçi kulübelerinin bulunduğu yaylaya doğru tekrar yukarı tırmanın. (1s 5dk)
3_4Yüksekteki taraçalar boyunca sağdan devam edin ve devrilmiş bir ağacı arkanızda bırakarak, çimenlik bir orman yolu üzerinden, kuzeydoğu istikametinde yukarı doğru ilerleyin. Taş bina kalıntılarını geçtikten sonra, zemini engebeli bir yola doğru devam edin. Burası, en yüksek noktadır. Sol aşağı dönün ve şu an kullanılmayan eski bir mermer ocağını geçip, bir kavşağa doğru ilerleyin. Sola dönün ve bir yangın söndürme havuzuna doğru sağ taraftan devam edin. Kurumuş akıntıyı geçin ve sola, güneybatı yönüne dönerek, taşlık bir patika üzerinde Alakilise’ye doğru yürüyün. (1s 15dk)
Burada yapacağınız kısa bir keşfin ardından, bir geçide doğru, eski bir yol üzerinden güneydoğu istikametinde, Likya Yolu’nu takip edin. Geçidin diğer tarafında, bir patikadan aşağı, vadiye doğru inin ve ufak boğazı geçin. Tekrar yola çıkmak için, büyük bir kuyunun ordaki yoldan yukarı doğru çıkın. Burası buluşma noktasıdır.