Beydağları- Karagöz Köyü Mevki - Kuzey Yüzü Keşif Çıkışı

Photo ofBeydağları- Karagöz Köyü Mevki - Kuzey Yüzü Keşif Çıkışı Photo ofBeydağları- Karagöz Köyü Mevki - Kuzey Yüzü Keşif Çıkışı Photo ofBeydağları- Karagöz Köyü Mevki - Kuzey Yüzü Keşif Çıkışı

December 25, 2012
December 2012

near Banaz, Malatya (Türkiye Cumhuriyeti)

23.12.2012 tarihinde ben, Seval Kıyar ve Muazzez Yılmaz Merkez de Fuzuli caddesinde otobüs durağında 07:10 da buluşup 07:24 aracıyla Toki ye doğru hareket ettik 07:45 de Toki son virajında inip yürüyüşe geçtik, kış şartları ve havanın erken kararması, zirve keşif çıkışı olması nedeniyle 12:30 da hangi noktada olursak olalım dönüş yapma kararı aldık ve zirve ye dinlenme paylarıyla birlikte tahmini bir buçuk saat kala 12:00 da dönüşe başladık, çıkış güzergahından geri dönüşe geçtik, rahat bir dönüş yaptık ve saat 03:30 da Merkez otobüs duragındaydık. Keşif turundan notlarım: 1- Kış şartların da Karagöz köyüne yakın bir noktadan saat 07:00 gibi çıkış yapılır ise rahatlıkla zirve görülüp dönülebilir. 2- Çok zor bir parkur değil 3- Zirveye yakın her 2 000 metre ve üstü dağda olduğu gibi rüzgar şiddetini artıyorur 4- Sis çökmesi nedeniyle yürüyüş kolunda ve dönüş zamanı gözetilmesi gerekiyor.3- Zirveye giden en rahat ana sırt hattında değilseniz bu ana sırt hattına soldan yaklaşıyorsanız yan geçiş yapılırken çığ tehlikesini akıldan çıkarmamak gerek.5- Yanıma 1 litrelik su almıştım dönüş tamamlandığında bitmişti yeterli geldi.5- Kişinin yanına çok fazla yiyecek almasına gerek yok, ekmek arası yarım tost, bir kaç çikolata, enerji veren yemişler yeterlidir.6-Tozluk, Balaklava, Eldiven, Kar Botu, Alttan İçlik, Windstopper ve sisli hava şartlarında görüşünüzü düşürmeyecek bir gözlük gerekli 7- Daha önce deneyimi olmayan doğa severlerin kış şartlarında kalkışmaması gerekli bir çıkış, yaz aylarında her birey rahatlıkla yapabilir.8- Dönüş yolunda Karagöz ve Toki arasında akşamcılar var

• İKO BABA Dec 16, 2019

Güzel gözlemler. Teşekkürler. Akşamcılar kısmına çok güldüm. Biz 4 kere çıktık. Ama konak kasabasından başladık. O rota daha kolay. Ayrıca zirvede bir zirve anıtı ve zirve defteri de var artık.