Beycik Tahtalı Dağı Zirvesi

Experts only
January 23, 2017
January 2017

near Beycik, Antalya (Türkiye)

Beycik Tahtalı Dağı Zirvesi için Antalya merkezden araçla Kumluca yolundan sağ taraftaki Beycik tabelasına kadar yaklaşık 70 km gidiliyor. Köyün merkezi yaklaşık 5-6 km. Köydeki evler bittikten sonra toprak yoldan bir kaç km daha araçla gidilebiliyor. Emzik çeşme güney batı rotası için su kaynağının da olduğu en güzel kamp yeridir. Yeni açılan yol nedeniyle 4 çeker araçlar buraya kadar gelebiliyor. Buradan zirve yaklaşık 6 km. Bu kayıtta köy yolu ve toprak yolda var.
Sadece profesyoneller dememin nedeni bizim kaydımızın kışın olması ve teknik malzeme gerektirmesi. Yazın sadece yürüyerek çıkılabilir. Ancak rotayı bilmek gerekir. Tek başına gidilebilecek bir dağ değildir. Çünkü yazın bile aniden sis çökebilir. Orman içinde de patika çok rahat yol kaybedilebilir. Ben hiç bir kış çıkışımda orman içinde bu kadar kar görmemiştim. O yüzden orman içini geçmek gerçekten zor olabilir ilk defa gitmek için.
Kışın kazma krampon veya tur kayağı ile çok keyifli bir dağ. Keşke dün bende kayakla gitseydim. Kar harikaydı.Bence Tahtalı dünyanın en güzel manzarasına sahip dağıdır.
Biz bu çıkışta 10 kişiydik, ama ilk defa bir araya gelen insanlar için harika bir ekip olduk.