BEŞPINAR-SPİL DAĞI-AT ALANI-SPİL KULE-KARADAL YAYLASI-PAŞA İNİ-AYVACIK-BEŞPINAR

Photo ofBEŞPINAR-SPİL DAĞI-AT ALANI-SPİL KULE-KARADAL YAYLASI-PAŞA İNİ-AYVACIK-BEŞPINAR Photo ofBEŞPINAR-SPİL DAĞI-AT ALANI-SPİL KULE-KARADAL YAYLASI-PAŞA İNİ-AYVACIK-BEŞPINAR Photo ofBEŞPINAR-SPİL DAĞI-AT ALANI-SPİL KULE-KARADAL YAYLASI-PAŞA İNİ-AYVACIK-BEŞPINAR

January 14, 2024
January 2024

near Beşpınar, İzmir (Türkiye)

Kemalpaşa'nın Spil Dağı güney yamaçlarındaki Beşpınar köyünden yürümeye başladık. Beşpınar köyüne ulaşmak için, İzmir-Ankara yolu üzerindeki Sütçüler kavşağından, "Spil Dağı" yön tabelalarını izleyerek girmek gerekiyor.
Beşpınar köyünün doğusunda, Çırpıcı Dede dağının kuzey eteğindeki küçük bir dere yatağındaki patikayı izleyerek yukarılara yürüyoruz. Bir buçuk km çıktıktan sonra sola dönerek At Alanı yönüne yürüyoruz. At Alanı üzerinden Spil Dağı orman yangınları gözetleme kulesine çıkıyoruz.
Biz bugün dört kişilik grubumuzla kuleden sonra karlarla kaplı patikalarda yürüyerek önce seyir tepesine, sonra sağa yönelerek Karadal Yaylası'na indik. Oradan Paşa İni Mağarası ve Ayvacık Köyü üzerinden Beşpınar köyüne inerek güneşli ve fazla soğuk olmayan güzel bir günde, bol karlı karlı yürüyüşümüzü bitirdik.
Beşpınar bir Pomak köyü. Köy son yıllarda köy özelliğini yitirmek üzere. Çevresinde bir çok yayla evi ve etrafı yüksek taş duvarlarla, dikenli tel çitlerle çevrili, şatovari konutlarla dolmakta.
Bu güzel yerde bakkal, market yok. Bir köy kahvehanesi ve bir kafe var. Biz yıllardır gittiğimiz köy kahvehanesine devam ediyoruz. Çayı ve ilgisi güzel, köyün içinde sıcacık bir işletme.
Köye gelen doğaseverlere önerilir.
ÖNEMLİ!
Spil Dağı zirvesi yangın kulesinden inerken, zamanımızın az olması nedeniyle patikadan erken ayrıldık. Parkurun 9,5 ile 12. km arasında dik bir kesme yaparak Aşağı Karadal Yaylası'na indik. Buradaki çoban çeşmesinden sonra da Paşa İni Mağarası'na kadar patika pek belirgin değildi. Orman içi bile karla kaplı olduğundan patikayı izlemekte zaman zaman zorlandık.
Parkurda bunun dışında zor bir bölüm yok.

ÇEŞME

AYVACIK SAPAĞI

SÜTÇÜLER-BEŞPINAR-SPİL DAĞI YOLU

SPİL ZİRVE YANGIN KULESİ

Photo ofSPİL ZİRVE ORMAN YANGINI GÖZETLEME KULESİ Photo ofSPİL ZİRVE ORMAN YANGINI GÖZETLEME KULESİ Photo ofSPİL ZİRVE ORMAN YANGINI GÖZETLEME KULESİ

SPİL ZİRVE ORMAN YANGINI GÖZETLEME KULESİ

ÇEŞME

MİNİK DERE

BEŞPINAR-AT ALANI-AYVACIK KAVŞAĞI

Bu güzel kavşakta bir de çoban barınağı var. Önceki yıllarda burada keçi ağılı vardı. Bu çevrede yürüyüş yaparken keçi melemeleri, çan sesleri ve çoban köpeği havlamaları buraların en çok duyulan sesleriydi. Şimdi maalesef yok denecek kadar az.

Beşpınar köyüne doğudaki patikadan inince, Spil Dağı asfalt yolu kenarında bulunan ve suyu yılın her günü akan bir çeşme.