Besh dash summit from topchi رشته کوه میشو 3 --- بش داش از ده توپچی

Photo ofBesh dash summit from topchi رشته کوه میشو 3 --- بش داش از ده توپچی Photo ofBesh dash summit from topchi رشته کوه میشو 3 --- بش داش از ده توپچی Photo ofBesh dash summit from topchi رشته کوه میشو 3 --- بش داش از ده توپچی

November 14, 2014
November 2014

near Tūpchī, East Azarbaijan (Iran)

Besah dash summit located in chehregan area near topchi village our group has a tracking with 36 trackers on november 2014 with leading of Mr shojakhani (شجاع خانی).

in this tracking I didn't attend so the report is from Mr nejat.

برنامه هفتگی گروه صعود به قله بش داش در مجاورت قله چهرگان بود و بدلیل عدم شرکت اینجانب گزارش بنقل از مهندس نجات تقدیم میگردد

قله بش داش داغی یکی از قلل گمنام رشته کوههای میشو بوده که با ارتفاع
2100 متر از سطح دریا در شمال روستای توپچی از توابع تسوج شهرستان شبستر قرار گرفته است. روستای توپچی با ارتفاع 1500 متر در کیلومتر 52 جاده شبستر به سمت سلماس و بعد از بخش تسوج و روستاهای چهرگان و چشمه کنان واقع شده است.
این کوه مانند اکثر کوههای جنوبی میشو که به سمت جنوب و دریاچه نیمه جان ارومیه مشرف هستند دارای پوشش گیاهی کم و متاثر از آب و هوای خشک و گرم بوده و فاقد طبیعت سر سبز و چشم نواز می باشد.
بش = پنج و داش = سنگ در زبان ترکی است
گزارش برنامه صعود به بش داش داغی :
روز جمعه 23/8/93 ساعت 7 صبح با دو دستگاه مینی بوس پر از همنوردان جدید و قدیم گروه کوهنوردی آذربایجان از تبریز راه افتاده و پس از عبور از صوفیان و شبستر در قره کهریز جهت صرف صبحانه توقف کرده و مجددا به راه خود ادامه دادیم . از شهر تسوج و روستاهای چهرگان و چشمه کنان گذشته و به روستای توپچی وارد شدیم . در این روستا مینی بوسها توقف کرده و پس از پیاده شدن از مینی وبس و آماده کردن وسایل صعود و شمارش افراد صعود کننده به سمت قله راه افتادیم در پای کوه چهار نفر از همنوردان به نامهای آقایان نظامی پور - چایچی - آتشی و قربانی از تیم جدا شده و به سمت کوه دیگری ادامه مسیر دادند. ما هم با راهنمائی های آقای مشک آبادی به سمت قله مقصد ادامه داده و ساعت یک ظهر تا ارتفاع 1950 متری صعود و پس از گرفتن عکسهای یادگاری از مسیر نزدیکتری به روستا برگشتیم . در روستا به داخل مسجد جدیدالاحداث و باشکوه روستا رفته و ناهار و نماز در داخل مسجد انجام شد و ساعت 16 منتظر رسیدن تیم 4 نفره شدیم . با تماس تلفنی متوجه شدیم که آنها قبل از ساعت 5 نمی توانند به روستا برسند .به پیشنهاد من یک تیم 4 نفره دیگر تشکیل داده و چون از برنامه کوهنوردی زیاد خسته نشده بودیم پیاده به سمت تبریز راه افتادیم و پس از یک ساعت پیاده روی و پس از طی پنج کیلومتر ساعت 5 به سراهی چشمه کنان رسیدیم و در آنجا مینی بوسها رسیدند و سوار شدیم . ساعت 30/7 شب هم به خانه رسیدیم .
در این روز هوا ابری و مطبوع و باد ملایمی هم در قله می وزید هوا هم کمی سرد بود و کمتر کسی کاپشن خود را در آورده بود . مسئول برنامه امروز هم آقای مهندس شجاع خانی بودند که برای اولین بار چنین مسئولیتی را عهده دار شدند.

سایت شخصی مهندس نجات

fore more go our web : www.gkazar.ir or click bellow