Βέρμιο : Πύργοι - Μαύρη πέτρα

May 18, 2024
May 2024

•   5 2 Reviews

near Pýrgoi, West Macedonia (Greece)

Η διαδρομή μέχρι το κατάφυγιο Πύργων είναι πολύ ως πάρα πολύ ανούσια μιας και όλη της σχεδόν γίνεται σε χωματόδρομο.
Προσωπική μου εκτίμηση ,είναι προτιμότερο να γίνει από 3-5 πηγάδια και να καλύψει και τις υπόλοιπες κορυφές του Βερμίου .
Η διαδρομή ξεκινάει από το σημείο φόρτωσης των μήλων στους Πύργους Εορδαίας. Συνεχίζουμε ανατολικά σε χωματόδρομο που περνά ανάμεσα από φυτείες με μήλα. Ακολουθεί μια εύκολη παράκαμψη δίπλα από καλλιέργειες και φτάνουμε σε διχάλα χωματόδρομων. Ακολουθούμε τον αριστερό κλάδο και συνεχίζουμε. Φτάνουμε σε νέα διασταύρωση και ακολουθούμε τον αριστερό κλάδο με τη σήμανση Ε4. Ο χωματόδρομος περνά από δύο ξέφωτα στα αριστερά του και συνεχίζει έντονα ανηφορικό σε κάποια σημεία. Φτάνουμε σε κάθετο βράχο, που κόβει σαν τοιχος την πορεία, στρίβουμε αριστερά και βγαίνουμε αμέσως στον δασικό δρόμο Πύργων - Καταφυγίου. Αμέσως ακολουθεί μια δεύτερη εύκολη παράκαμψη και συνεχίζουμε ακολουθώντας τον δασικό δρόμο ο οποίος μετά από αρκετό κύκλο οδηγεί σε διασταύρωση προς το Καταφύγιο.
Μετά απο 5.5 περιπου χιλιόμετρα και να γλυτώσουμε από τον χωματόδρομο αντι να συνεχίσουμε τον χωματόδρομο μπήκανε αριστερά σε ρέματια που σε βγάζει απευθείας στο καταφύγιο.

Από το καταφύγιο κινηθηκαμε ανατολικά με κατεύθυνση σταυρόδρόμι χωματόδρομων, κινούμενοι αριστερά από πυκνή βλάστηση. Φτάνοντας στο σταυροδρόμι, συνεχίζουμε ευθεία, ακολουθώντας χωματόδρομο έχοντας λόφο στα δεξιά μας και φτάνουμε στο τέλος της χαραξής του με προσανατολισμό προς τον νότο. Αριστερά μας είναι ρεματιά που την διασχίζει οποίος ανεβαίνει στην κορυφή της Μαύρης Πέτρας. Κατευθυνόμαστε προς αυτήν και την περνούμε από το πιο εύκολο σημείο ώστε να βρεθούμε στην πλαγιά που οδηγεί στο πλατό της κορυφής. Η ανάβαση της πλαγιάς έγινε με κατεύθυνση το ευδιάκριτο άνοιγμα μεταξύ των συστάδων των δέντρων. Αφού το περάσαμε τραβερσάραμε προς τα αριστερά και βγήκαμε στο πλατό πριν την κορυφή. Από εδώ και πέρα η πορεία είναι ξεκάθαρη βλέποντας στο βάθος το ορόσημο της κορυφής. Μια τελευταία απότομη ανάβαση και βρίσκεσαι στο ορόσημο.
Μεγάλο μέρος της διαδρομής είναι τμήμα του μονοπατιού Ε4.

Νερό υπάρχει στην αφετηρία και στο καταφύγιο.

Πύργοι - σημείο φόρτωσης μήλων

συνεχίζουμε δεξιά

παγκάκι

σημείο θέασης

Photo ofσημείο εξόδου από την ρεματιά που έρχεται από το καταφύγιο για αποφυγή φουρκέτας Photo ofσημείο εξόδου από την ρεματιά που έρχεται από το καταφύγιο για αποφυγή φουρκέτας Photo ofσημείο εξόδου από την ρεματιά που έρχεται από το καταφύγιο για αποφυγή φουρκέτας

Εκκλησάκι δίπλα στο στο καταφύγιο του Χ.Ο.Ο.Π.

Mountain hut

Mountain pass

Mountain pass

Κορυφή Μαύρη Πέτρα

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης May 20, 2024

Διαδρομή μόνο για μία φορά εκτός και αν είσαι κοντά της και την ξανακάνεις εάν δεν έχεις άλλη επιλογή. Συμφωνώ για το σημείο ανόδου που γράφεις για να κάνεις τουρ στις κορυφές.

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος May 20, 2024

Ανιαρή διαδρομή μετά και την καταστροφή του μονοπατιού και τη διάνοιξη τρακτερόδρομου ως τη διασταύρωση με τον χωματόδρομο που οδηγεί στο καταφύγιο. Πάντως αν κάποιος σχεδιάσει να ανέβει στη Μαύρη Πέτρα ή στον Χαμίτη ξεκινώντας από τους Πύργους, η συγκεκριμένη καταγραφή είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή