Βέρμιο (Άγιος Νικόλαος - Προφήτης Ηλίας - Τρούλος - Ταξιάρχες)

Photo ofΒέρμιο (Άγιος Νικόλαος - Προφήτης Ηλίας - Τρούλος - Ταξιάρχες) Photo ofΒέρμιο (Άγιος Νικόλαος - Προφήτης Ηλίας - Τρούλος - Ταξιάρχες) Photo ofΒέρμιο (Άγιος Νικόλαος - Προφήτης Ηλίας - Τρούλος - Ταξιάρχες)

May 20, 2023
May 2023

•   5 2 Reviews

near Ayios Nikolaos, Central Macedonia (Greece)

Ιδιαίτερα απαιτητική διαδρομή, ξεκινώντας λίγο πριν το άλσος του Αγίου Νικολάου Νάουσας με τελικό προορισμό την κορυφή Τρούλος του Βερμίου, ανηφορίζοντας την απότομη ανατολική ράχη και περνώντας από το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία και το εκκλησάκι της Υπαπαντής. Δύσκολα τεχνικά σημεία δεν υπάρχουν όταν δεν υπάρχει χιονοκάλυψη. Το βραχώδες τμήμα της ράχης σίγουρα απαιτεί προσοχή όταν υπάρχει χιόνι ή πάγος, λόγω της μεγάλης κλίσης. Είναι δυνατή η μείωση της υψομετρικής ανάβασης ξεκινώντας από το εκκλησάκι των Ταξιαρχών, η πρόσβαση στο οποίο γίνεται με συμβατικό αυτοκίνητο από βατό χωματόδρομο και ακολουθώντας από εκεί πολύ βατό μονοπάτι ως τον Προφήτη Ηλία. Για αρχάριους ο ευκολότερος τρόπος πρόσβασης στην κορυφογραμμή του Βερμίου είναι να ξεκινήσουν από τον χώρο του χιονοδρομικού κέντρου. Η επιστροφή από την κορυφή Τρούλος έγινε από μονοπάτι που ξεκινάει από το Άγιο Πνεύμα και κατηφορίζει προς το οροπέδιο της Ντορντόπολης μειώνοντας έτσι την χιλιομετρική απόσταση. Επειδή το οροπέδιο αποτελεί και λεκάνη απορροής, δεν προκαλεί εντύπωση το λασπώδες σε αρκετά σημεία τερέν ιδιαίτερα μετά από βροχοπτώσεις, ενώ και τα πεσμένα δέντρα δυσκολεύουν σε κάποια σημεία την κίνηση. Υπάρχει και η επιλογή κατάβασης στο χιονοδρομικό κέντρο και η επιστροφή οδικώς εφόσον αυτό είναι δυνατό.. Η πολύ πυκνή σήμανση των μονοπατιών που δίνουν πληθώρα επιλογών στον σχεδιασμό μια διαδρομής πραγματικά εντυπωσιάζει και αξίζουν συγχαρητήρια στους υπεύθυνους. Νερό θα βρει κανείς στον προαύλιο χώρο των εκκλησιών καθώς και σε ποτίστρα στο οροπέδιο της Ντορντόπολης (δεν σημειώνεται η θέση της στην παρούσα καταγραφή καθώς πίεζε ο χρόνος και παρακάμφθηκε).

Σημείο εκκίνησης διαδρομής.

Η εκκίνηση της διαδρομής γίνεται 750μ πριν το πάρκο του Αγίου Νικολάου Νάουσας, Υπάρχει διασταύρωση με ασφαλτόδρομο στα δεξιά, στην οποία στρίβουμε.και παρκάρουμε το αυτοκίνητό μας.

PictographRuins Altitude 1,510 ft

Περνάμε, αφήνοντας το συγκρότημα στα σριστερά μας

1η διασταύρωση

Αφήνουμε τον τρακτρόδρομο και συνεχίζουμε ευθεία ακολουθώντας τη σήμανση του μονοπατιού

Διχάλα μονοπατιών. Αν συνεχίσουμε ευθεία το μονοπάτι μας οδηγεί στο εξωκλήσι της Υπαπαντής απο το ρέμα των πηγών του Αγίου Νικολάου. Συνεχίζουμε στα δεξιά ακολουθώντας το Vertical Trail

Διχάλα μονοπατιών. Στα δεξιά το μονοπάτι οδηγεί στον χωματόδρομο προς το εξωκλησι ρων Αγίων Ταξιαρχών. . Συνεχίζουμε ευθεία ακολουθώντας το μονοπάτι Vertical

4η διασταύρωση

Στρίβουμε αριστερά σε τρακτερόδρομο ακολουθώντας τη σήμανση. Σύντομα ο τρακτερόδρομος μετατρέπεται σε μονοπάτι

Διαδοχικές ανηφορικές τραβέρσες (καγκέλια)

Photo ofΠαγκάκι με θέα ακριβώς κάτω από το πλάτωμα του Προφήτη Ηλία Photo ofΠαγκάκι με θέα ακριβώς κάτω από το πλάτωμα του Προφήτη Ηλία

Παγκάκι με θέα ακριβώς κάτω από το πλάτωμα του Προφήτη Ηλία

Εξωκλήσι Προφήτη Ηλία

Διχάλα μονοπατιών. Το δεξιό μονοπάτι οδηγεί στο εξωκλήσι των Ταξιαρχών. Ακολουθουμε το αριστερό μονοπάτι με κατεύθυνση το εξωκλήσι της Υπαπαντής

Διασταύρωση με μονοπάτι στα δεξιά που οδηγεί στο Άνω Παλιομπάτσι και την κορυφή Ντούρλια (ή κορυφή Υπαπαντής), παρακάμπτοντας το εξωκλήσι της Υπαπαντής. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία

Μεταλλικό Εικονοστάσι

Photo ofΒρύση στην είσοδο του παλιομονάστηρου της Υπαπαντής. Photo ofΒρύση στην είσοδο του παλιομονάστηρου της Υπαπαντής. Photo ofΒρύση στην είσοδο του παλιομονάστηρου της Υπαπαντής.

Βρύση στην είσοδο του παλιομονάστηρου της Υπαπαντής.

Από αυτό το σημείο το μονοπάτι συνεχίζει ανηφορικα στα δεξιά με κατεύθυνση την κορυφή της Υπαπαντής

Εξωκλησι Υπαπαντής Του Κυρίου

7η διασταύρωση

Στα δεξιά το μονοπάτι οδηγεί στην κορυφή Άνω Παλιομπάτσι

Το μονοπάτι διασχίζει ξέφωτο σε πλάγια με έντονη κλίση

2ο ξέφωτο

Μπροστά διακρίνεται το βραχώδες τμήμα της ράχης που διακόπτεται από πατατάκια και οδηγεί στην κορυφή της Υπαπαντής

Μικρό πατάρι στο βραχώδες τμήμα της ράχης

Κορυφή Υπαπαντής (Ντούρλια) 1760μ

Μονοπάτι προς Άγιο Πνεύμα

Το μονοπάτι κινείται πάνω στη ράχη

Μπροστά διακρίνεται η βραχώδης κορυφή Άγιο Πνεύμα. Αριστερά φαίνονται οι κορυφές Αεροπόρος και Τρούλος

Λίγα μέτρα χαμηλότερα είναι το εκκλησάκι του Αγίου Πνεύματος

Εκκλησάκι Αγίου Πνεύματος

PictographMonument Altitude 6,135 ft

Βρισκεται στη βάση των δίδυμων κορυφών (Τρούλος και Αεροπόρος)

Κορυφή Τρούλος 2013μ

Κορυφή Αεροπόρος 2010μ

Photo ofΚορυφή μικρής εδαφικής έξαρσης ανατολικά των δίδυμων κορυφών Photo ofΚορυφή μικρής εδαφικής έξαρσης ανατολικά των δίδυμων κορυφών Photo ofΚορυφή μικρής εδαφικής έξαρσης ανατολικά των δίδυμων κορυφών

Κορυφή μικρής εδαφικής έξαρσης ανατολικά των δίδυμων κορυφών

8η διασταύρωση

Διασταύρωση μονοπατιών δίπλα στο εκκλησάκι του Αγίου Πνεύματος. Επιστρέφουμε από τον Τρούλο στο Άγιο Πνεύμα και ακολουθούμε το μονοπάτι που κατηφορίζει την πλαγιά με κατεύθυνση το οροπέδιο της Ντορντόπολης

Ήπια κατάβαση της πλαγιάς με κατεύθυνση το δάσος χαμηλότερα

Είσοδος μονοπατιού σε δάσος

9η διασταύρωση

Βγαίνουμε σε χωματόδρομο, στρίβουμε δεξιά και αμέσως μπαίνουμε σε μονοπάτι στα αριστερά

10η διασταύρωση

Βγαίνουμε σε χωματόδρομο, στρίβουμε αριστερά και αμέσως μπαίνουμε σε μονοπάτι στα δεξιά

11η διασταύρωση

Βγαίνουμε σε χωματόδρομο και στρίβουμε δεξιά. Αριστερά βρίσκεται το οροπέδιο της Ντορντόπολης όπου μπορεί κανείς να βρει ποτίστρα με νερό.

Μπαίνουμε σε μονοπάτι στα δεξιά για μικρή παράκαμψη του χωματόδρομου που είναι σε κακή κατάσταση

13η διασταύρωση

Στρίβουμε αριστερά στον χωματόδρομο

Διασχίζουμε τον χωματόδρομο και συνεχίζουμε σε μονοπάτι

15η διασταύρωση

Διάσχιση τρακτερόδρομου

16η διασταύρωση

Δεξιά τ ομονοπάτι οδγφεί στον Προφήτη Ηλία, ευθεία το μονοπάτι παρακάμπτει το εκκλησάκι των Ταξιαρχών κατηφορίζοντας προς τον χωματόδρομο Αγίου Νικολάου - Ταξιαρχών, ενώ στα αριστερά το μονοπάτι οδηγεί στο εκκλησάκι των Ταξιαρχων.

Εκκλησάκι Αγίων Ταξιαρχών.

Στο εκκλησάκι μπορεί να έρθει κανείς με συμβατικό αυτοκίνητο, αφου ο χωματόδρομος που καταλήγει εδώ είναι σε καλή κατάσταση

17η διασταύρωση

Σε κλειστή στροφή του χωματόδρομου, μπαίνουμε σε μονοπάτι παράκαμψης με προορισμό το σημείο αφετηρίας

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης May 21, 2023

Δύσκολη διαδρομή που απαιτεί καλή φυσική κατάσταση. Υπέροχο το δάσος. Εντύπωση κάνει η ομορφιά των εκκλησιών που αν και σε απομακρύσμενα και δύσβατα μέρη είναι πολύ καλοδιατηρημενα

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis May 22, 2023

Απαιτητική διαδρομή ,μπράβο που το κάνατε ...