Berg en Dal Groesbeek Malden

November 28, 2020
November 2020

near Meerwijk, Gelderland (Nederland)

Pittige boswandeling. Starten bij Tivoli in Berg en Dal en direct steil naar beneden, door een prachtig dal met oude beuken, je waant je in Luxemburg. Vererop langs verstilde berghellingen en weiden weer omhoog door het oude bos. Na het oversteken van de oude Kleefsebaan wordt het traject iets vlakker, zodra je op de hoogte van het Landgoed van Jurgens bent. Zevenheuvelenweg oversteken en via de camping het bis weer in. Daarna begint een mooie boswandeling zonder al te veel hellingen en heerlijk rustig. Na het oversteken van de Nijmeegse baan volgt een lange geleidelijke afdaling richting Malden. Oude spoorbaan oversteken en de gewone spoorbaan Nijmegen Venlo oversteken en dan achter het zweefvliegveld van Malden langs door Heumensoord richting Nijmegen. Vlak voor de eerst bebouwingen weer het spoor over en langs het spoor verder over het Dekkersveld. Over het terrein van de Eikenhorst de en weer de weg oversteken en direct aan de andere kant het bos in. Daar gaat het weer omhoog over de But naar het hoogste punt bij de Zevenheuvelenweg. De weg oversteken en langs een akker terug naar Tivoli. Ruim 20 km genieten

• Photo of Petrovski on tour
    Petrovski on tour Feb 20, 2021

Aanrader!

• Photo of Tofe00
    Tofe00 Dec 28, 2021

Deze route op een natte dag afgelegd. Mooie omgeving en paden.

• Photo of De 3 T’s
    De 3 T’s Jan 26, 2022

Heerlijke wandeling door een heel mooi stukje Nederland al zou je dat af en toe niet zeggen want dan lijkt het wel of je in het buitenland bent.
    De wandeling is heel afwisselend en zeker niet saai, de hond is de hele wandeling toegestaan deels aangelijnd.