Benirrama - Serra de l'Almirant - Beniali - Benirrama

Photo ofBenirrama - Serra de l'Almirant - Beniali - Benirrama Photo ofBenirrama - Serra de l'Almirant - Beniali - Benirrama Photo ofBenirrama - Serra de l'Almirant - Beniali - Benirrama

March 13, 2024
March 2024

near Benirrama, Valencia (España)

Vertrek:
Benirrama is het eerste dorpje (iets links op de heuvelflank) in de Vall de Galinera. Je komt het makkelijkst in deze prachtige vallei door van in Pego de CV-700 te volgen, langs Atzubia en dan kom je door een ruwe pas in dit prachtige dal. De wandeling vertrekt in het dorpje Benirrama, enkele honderden meters na “km 47” op de CV-700 komt er een afslag naar Benirrama (0,8 km) over de CV-716. Best het dorp niet inrijden (zeer smalle straatjes) maar net voor het dorp naar rechts tot de parking.

Coördinaten parking: 38.83054, -0.19637

Onze indruk:
Niet al te moeilijke wandeling in een schitterende omgeving met prachtige zichten. We wandelen op en neer op de noordelijke fank (dus de zonnekant) richting El Safor maar zover gaan we niet. De heenweg is een prachtig Moors pad, zeer goed onderhouden en duidelijk te volgen. Eenmaal boven volgen we geruime tijd brede paden met weinig hoogteverschil zodat we volop van de prachtige omgeving kunnen genieten. De afdaling is over een rotsig pad, dus steeds goed uitkijken voor rollende stenen. Het laatste deel is over een zeer rustige geasfalteerde weg van Beniali terug naar Benirrama.

Zicht op de Vall de Galinera

Tal van prachtig gelegen ruïnes langs het parcours:

Prachtige brede paden op het plateau:

Afdaling met zicht op de Vall de Galinera:

PictographCar park Altitude 1,194 ft

01 Parking Benirrama

Parking Benirrama verlaten via de Carrer Almisera en langs Bar Roca afdalen naar de grote weg.

Photo of02 Rechts op CV700 en na 20 meter net na vangrail, klein paadje af en rivier over Photo of02 Rechts op CV700 en na 20 meter net na vangrail, klein paadje af en rivier over Photo of02 Rechts op CV700 en na 20 meter net na vangrail, klein paadje af en rivier over

Rechts op CV700 en na 20 meter net na vangrail, klein paadje af en rivier over

PictographRuins Altitude 1,813 ft

06 Ruïnes

07 Links op breed pad na ketting

Links op breed pad na ketting

08 Verder links op breed pad

Verder links op breed pad

09 Rechtdoor

Ruïnes

PictographRuins Altitude 1,180 ft

14 Ruïnes

Photo of15 Na waterpijp en antennes links op asfalt Photo of15 Na waterpijp en antennes links op asfalt Photo of15 Na waterpijp en antennes links op asfalt

15 Na waterpijp en antennes links op asfalt

Na waterpijp en antennes links op asfalt

Photo of16 Over brug, langs Beniali en CV720 oversteken Photo of16 Over brug, langs Beniali en CV720 oversteken Photo of16 Over brug, langs Beniali en CV720 oversteken

16 Over brug, langs Beniali en CV720 oversteken

Font de l'Alcúdia

• Photo of ingridvs63
    ingridvs63 Mar 14, 2024

Mooie wandeling met overweldigend mooie zichten over de Vall de Galinera.
    De oude Moorse paden maken de klim en de afdaling goed te doen.
    De brede paden op de kam geven de kans om de prachtige omgeving in je op te nemen.