Benigembla - El Cocoll - Benigembla

Photo ofBenigembla - El Cocoll - Benigembla Photo ofBenigembla - El Cocoll - Benigembla Photo ofBenigembla - El Cocoll - Benigembla

November 11, 2016
November 2016

near Benichembla, Valencia (España)

De wandeling Benigembla - El Cocoll - Benigembla volgt tot El Cocoll de goed gemarkeerde wandelroute PR-CV 427. Dat betekent twee uur klimmen over goede paden. Aangekomen bij het vliegveld van Pla de Moragues, dat alleen gebruikt wordt bij bosbranden of andere noodsituaties, is het nog een klein stukje over een goede weg naar de Cim del Cocoll.

Iets voorbij het vliegveld op de route naar Castell de Castells nemen we de eerste weg links richting de Barranco d'es Maic. Eerst een makkelijk pad langs een grote voederplaats voor schapen of geiten, maar dan linksaf over een onduidelijk en lastig pad, dat hier en daar alleen zittend of op handen en voeten gevolgd kan worden. Na een flinke afdaling bereik je weer een makkelijk pad, dat je volgt tot vlakbij Benigembla.

In Benigembla zijn twee prima restaurants: het gezellige Bon Aire bij het startpunt en het qua eten net iets betere Pa i Vidre langs de route door het stadje.