BENICADELL ( desde Ráfol de Salem)

April 22, 2023
April 2023

near Ráfol de Salem, Valencia (España)

Ruta alternativa a la del compañero del grupo de senderismo JOSEP (jdfo en Wikiloc) que propuso y realizó BENICADELL INTEGRAL en compañía de dos valientes más...

El Benicadell és una muntanya senyera de la Comunitat Valenciana, que hem pujat moltes vegades.

El nom de Benicadell li ve de penya Cadiella que era el nom que tenia la serra en temps de Rodrigo Díaz de Vivar, el Cid, apareixent citada en el cantar del Mío Cid. Sembla que el Cid va fer algunes correries per la zona i va reedificar el castell de Cadiella, del que queden algunes restes al cim.

Començarem la nostra ruta al poble de Ràfol de Salem, i comencem en una forta pujada que farà despertar-se els nostres bessons. Després d’aquest “despertar” la ruta es suavitza i sense parar d’ascendir arribarem a les cases de les Planises, i baixem a les Fontetes de Beniatjar aon podrem fer un breu descans, abans de continuar la nostra ruta que ens portarà a la casa de la Pemalba i poc després al camí de la ombria del Benicadell que agafarem a la dreta per enfrontar les rampes que ens porten al cim del Benicadell.
Després de les fotos de rigor accedirem a la nevera i continuarem fent camí. Açi mos dividim en dos grups, nosaltres que baixem pel mateix lloc a la pista, i Josep, David e Isa els valents que han decidit fer la INTEGRAL DEL BENICADELL ( baixant cap a Gaianes per despres muntar, etc fent tambe la solana tambe d'aquesta emblemática serra).

Ja vaig en la pista forestal continuem a la dreta find la casa de les Planisses. Parlem a descansar i dinar a les taules que hi ha, comentant que ara apreta el sol i el nostres companys van per la solana amb un llarg recorregut per fer...

Continuem la ruta baixant altra vegada a les Fontetes, omplim un poc d'aigua i girem a la dreta uns metres i açi mos despedim de altres tres companys que van escomençar desde Beniatjar aquest mati. Seguim cap a la dreta i les marques que ens indicaràn quin és el camí que hem de prendre per arribar a Ràfol de Salem.

Nota: en el track falta el último tramo de la Cima y el desnivel creo que es menor, al parecer hizo algún salto raro....

PictographCar park Altitude 995 ft

Ermita de Sant Blai

PictographIntersection Altitude 978 ft

Photo ofIntersección, subir por la izquierda... luego bajamos por la derecha Photo ofIntersección, subir por la izquierda... luego bajamos por la derecha Photo ofIntersección, subir por la izquierda... luego bajamos por la derecha

Intersección, subir por la izquierda... luego bajamos por la derecha

Intersección, seguir hacia Planises

Photo ofIntersección, Planisses bajar a les Fontetes Photo ofIntersección, Planisses bajar a les Fontetes Photo ofIntersección, Planisses bajar a les Fontetes

Intersección, Planisses bajar a les Fontetes

Photo ofIntersección, les Fontetes seguir recto luego Photo ofIntersección, les Fontetes seguir recto luego Photo ofIntersección, les Fontetes seguir recto luego

Intersección, les Fontetes seguir recto luego

Photo ofIntersección, subir izquierda pista Photo ofIntersección, subir izquierda pista Photo ofIntersección, subir izquierda pista

Intersección, subir izquierda pista

Photo ofIntersección, subir y bajar, luego seguir pista hacia derecha Planisses Photo ofIntersección, subir y bajar, luego seguir pista hacia derecha Planisses Photo ofIntersección, subir y bajar, luego seguir pista hacia derecha Planisses

Intersección, subir y bajar, luego seguir pista hacia derecha Planisses

Photo ofIntersección, seguir hacia la Cima y luego visitar nevero a la bajada Photo ofIntersección, seguir hacia la Cima y luego visitar nevero a la bajada Photo ofIntersección, seguir hacia la Cima y luego visitar nevero a la bajada

Intersección, seguir hacia la Cima y luego visitar nevero a la bajada

Intersección, subir a la Cima...

Nevero Benicadell

Planisses

Photo ofIntersección, seguir PR por sendero Photo ofIntersección, seguir PR por sendero Photo ofIntersección, seguir PR por sendero