Photo ofBenalmadena: Jardins del Muro, Castell de Colomares, Platges d'Arroyo Hondo i de la Viborilla des de Arroyo de la Miel Photo ofBenalmadena: Jardins del Muro, Castell de Colomares, Platges d'Arroyo Hondo i de la Viborilla des de Arroyo de la Miel Photo ofBenalmadena: Jardins del Muro, Castell de Colomares, Platges d'Arroyo Hondo i de la Viborilla des de Arroyo de la Miel

January 9, 2024
January 2024

near Arroyo de la Miel, Andalucía (España)

Avui és l'últim dia de la mostra estància a la costa del Sol, i ho aprofitem per donar un tomb per conèixer el poble on ens hem allotjat aquests dies, Benalmadena. Aquest poble esta format per tres nuclis, Benalmadena poble, Arroyo de la Miel i Benalmadena costa on ens hem allotjat.
Sortim de prop del Port Marina, que és el centre d'oci i entreteniment de Benalmádena, amb nombrosos restaurants, bars, terrasses, botigues de tota mena i centres comercials. També hi ha el singular castell El Bil Bil, construït la dècada dels 30 del segle pasat com a vivència privada, actualment utilitzat com equipament cultural i social.
mirador des d'on contemplar una impactant panoràmica de la Costa del Sol.
Anem ascendint fins al poble, Benalmádena Poble, la part mes antiga, un poble blanc, amb carrerets estrets i cases emblanquinades, que data del període islàmic d'Andalusia. Va ser un poble emmurallat i una fortalesa. Visitem els Jardins del Muro situats on antigament hi havia la fortalesa, són un excel.lent mirador natural decla costa del sol. Van ser dissenyats per l'arquitecte César Manrique, al costat hi ha l'església de Sant Domingo de Guzmán, la més antiga de la ciutat.
Iniciem el descens passant pel Castell de Colomares un castell monument construit entre els anys 1987 i 1994 per Esteban Martin i Martin amb l'ajuda de dos paletes i que narra amb pedra la gesta del descobriment de Cristofol Colon. Retornem per la bora del mar passant per Torre Muelle, Platja de Arroyo Hondo, Platja de la Viborilla, Platja Las Yucas fins a la Platja del Bil Bil, lloc d'on hem sortit.