BELGRAT ORMANI 4 BENT YÜRÜYÜŞÜ (RİNG-15 km)

Photo ofBELGRAT ORMANI 4 BENT YÜRÜYÜŞÜ (RİNG-15 km) Photo ofBELGRAT ORMANI 4 BENT YÜRÜYÜŞÜ (RİNG-15 km) Photo ofBELGRAT ORMANI 4 BENT YÜRÜYÜŞÜ (RİNG-15 km)

February 19, 2021
February 2021

near Bahçeköy, İstanbul (Türkiye)

Parkur Bilgisi:
Hacıosman Metro Durağında otobüse binip (42HM) Bahçeköy durağında iniyoruz. Belgrad Ormanı girişinden girdikten sonra Sultan Mahmud Bendi - Kömürcü Bendi - Valide Bendi - Topuzlu Bendi sıralamasıyla yürüdükten sonra yürüyüşümüz Belgrad ormanları Bahçeköy ana girişinde bitmektedir. 15 km yürüyeceğiz.
5524 hektarlık Belgrad Ormanı, günümüze kadar ulaşabilmiş paha biçilemez mimari eserlere, yaklaşık 400 bitki, 169 kuş, 56 kelebek ve yüzlerce mantar türü ile birçok memeli hayvan, sürüngen ve amfibiye ev sahipliği yapmaktadır.
İstanbul’da Belgrad Ormanı içinde tarihî yedi baraj bulunmaktadır. Bu bentlerin tarihi oldukça eskidir. Yürüyüşümüzde bu bentlerden 4 tanesini göreceğiz.
Sultan Mahmud Bendi:
Sultan II. Mahmud tarafından 1839 yılında yaptırılmıştır. Yeni Bent olarak da bilinmektedir. Kavisli yapısı ve estetik güzelliğiyle diğer bendlerden çok daha farklı bir görünüme sahiptir. Acıelma Deresinin bir kolu üzerine inşa edilen ve Taksim Su Yolu tesislerinden bir tanesi olan bent 101,5 metre uzunluğundadır.
Kömürcü Bendi:
Karanlık Bent, Topuz Bendi ve II. Osman Bendi olarak da anılmaktadır. Genç Osman (II. Osman) tarafından 1620 yılında inşa ettirilmiştir. Topuzlu deresi üzerinde yer alan Kömürcü Bendi Kırkçeşme Su Yolu Tesislerinden bir tanesidir. 64 metre uzunluğunda 7,60 metre derinliğinde ve düz eksenlidir. Karanlık Bent biriktirdiği suları Belgrat Deresi vasıtasıyla Büyük Bende aktarmaktadır.
Valide Bendi:
Valide Bendi, III. Selim'in annesi Mihrişah Sultan tarafından 1797 yılında yaptırılmıştır. Kağıthane Deresine katılan Acıelma Deresinin kollarından olan Arabacı Mandıra Deresi üzerine inşa edilmiştir. Taksim Su Yolu tesislerinden olan bent 103,9 metre uzunluğunda 11,25 metre deriniğindedir. Ön yüzünde iki büyük payanda (dayanak duvarı) vardır. Bu payandalar namazgah olarak düzenlenmiştir.
Topuzlu Bent:
Acıelma Deresinin bir kolu olan Eskibağlar Deresi üzerinde yer alan Topuzlu Bent 1750 yılında I. Mahmud tarafından yaptırılmıştır. Taksim Su Yolu tesislerine ait olan 3 bent arasında ilk yapılmış olandır. I. Mahmud Bendi olarak da bilinen bu bent, başka hiç bir bentte yer almayan topuz şeklindeki taş küreler sebebiyle Topuzlu Bent adını almıştır. Bent 80,65 metre uzunluğunda 14 metre derinliğindedir.