Belgrat Köyü Talas Su Kemerleri Rotası 21.11.2020

Photo ofBelgrat Köyü Talas Su Kemerleri Rotası 21.11.2020 Photo ofBelgrat Köyü Talas Su Kemerleri Rotası 21.11.2020 Photo ofBelgrat Köyü Talas Su Kemerleri Rotası 21.11.2020

November 22, 2020
November 2020

•   4.3 1 review

near Belgrat, İstanbul (Türkiye)

Belgrat Köyündeki caminin yanındaki kahvehane buluşma yeri ve kahvaltı yeri olarak kullanılabilir.Belgrat Köyünden 10:40 gibi başlayan yürüyüşümüz çok kısa köy yolundan devam ettikten sonra orman yoluna giriyor.İlk su kemeri kalıntısı için orman içerisine rotaya göre sağdan patikadan girip aynı patikadan geri çıkıyoruz.İlk su kemerinin üzerine çıktık ancak dik bir vadide olduğundan fotoğraflama şansımız olmadı.2.su kemerine rota gidiş yönüne göre bu sefer soldaki orman yolundan sapıyoruz.Dikçe bir patikadan köprünün altına kadar inilebiliyor.Ekip olarak köprünün altına vadi yatağına inip burada öğle yemek Molası verdik.Su kemerinin bu bölümü oldukça görkemli ve sağlam güzel fotoğraflar veriyor.Rotanın devamındaki sağda kalan GSM kulesini ve düz devam edilip gidilebilecek 3.su kemerini Covid yasakları öncesi herkesin 20:00 öncesi evinde olabilmesi adına pass geçip rotayı kısaltarak 16:15 gibi yürüyüşe başladığımız Belgrat köyünde olduk.

Q

İlk Su Kemerine Giden Orman İçi Patika

Patika çok sık kullanılmadığı için yer yer dallar uzamış.Kesme makası ile rotaya gidilirse çok faydalı olur.

Sonsuza giden merdiven

Dere Geçişi

Photo ofBuradaki su kemeri vadi içerisinde ve inişi ekiple zor olacağından dere yatağına inilmedi Photo ofBuradaki su kemeri vadi içerisinde ve inişi ekiple zor olacağından dere yatağına inilmedi

Talas Su Kemerleri

PictographBridge Altitude 374 ft

Talas Su Kemeri

Metroloji radarı

Corona yasakları nedeniyle herkes 20:00 de evinde olsun diye kestirme yaptım.

Rotanın Zİrvesi ile Belgrad Köyü arasındaki rota orman içi orman yolundan oluşuyor ve güzel bir yol.Yol kenarlarında bolca töngel(muşmula ) var.

Rotada bol milyarda töngel var

Photo ofRotanın bu bölümündeki ormaniçi yol çok güzel Photo ofRotanın bu bölümündeki ormaniçi yol çok güzel Photo ofRotanın bu bölümündeki ormaniçi yol çok güzel

Rotanın bu bölümündeki ormaniçi yol çok güzel

Photo ofRota Bitimine Yakın Mangal Kömürü Yapılan Yerler ve Sonrasındaki Çayırlıklar Photo ofRota Bitimine Yakın Mangal Kömürü Yapılan Yerler ve Sonrasındaki Çayırlıklar

Rota Bitimine Yakın Mangal Kömürü Yapılan Yerler ve Sonrasındaki Çayırlıklar

Sütaş reklamındaki gibi çayırlık ve otlayan inekler var ;)

• Photo of sukrugun
    sukrugun Nov 22, 2020

Köyde en ilgimi çeken konulardan biri kasım ayı yürüyüşümüzde neredeyse her evin önünde rengarenk kasımpatıların olmasıydı. Ayrıca köyde zararsız oldukça fazla köpek var.Belgrat köyünden veya dönüşte Çatalcanın diğer köylerinden inek ve manda sütü,yoğurdu,kaymağı,peyniri bulabilirsiniz.Dönüşte köy yumurtası alabilirsiniz.

• Fatih Colak Apr 13, 2021

Orman içi yol pek yok, genelde yol takip ediliyor. Kemerlerin altına inmek herkes için uygun olmayabilir, oldukça dik.

Rotayı belirleyenlere teşekkür ederiz.

• Photo of WolfWalking (Oğuz Geren)
    WolfWalking (Oğuz Geren) May 6, 2024

Merhaba;
    Köyün güneybatısından dere içi patikadan makta (orman kesim yolu) yolu Ortagerme'ye (rotanızdaki ilk su kemeri) ulaştırıyor. Kuşkaya zirvesine giden stabilize yoldan bağımsız gidebileceğiniz bir yol. Ayrıca Talasgerme'den yine stabilize yoldan bağımsız paralel giden bir makta yolu daha var. belli bir noktadan sonra doğaçlama stabilize yola çıkıp Kuşkaya'ya çıkabilirsiniz. Rotalarımda mevcut.
    Ancak bilgi metninizde üçüncü su kemerinden bahsetmişsiniz.. Bölgede çok yürüdüm. Gitmek isterim bu kemere de. Kuşkaya'dan sonra en yakın su kemeri Kurşunlugerme diye biliyorum. bahsettiğiniz kemer, Kurşunlugerme olmasa gerek. Zira Kuşkaya'dan Kurşunlugerme arası enim rotalarımda 5 km . Ayrıca Kurşunlugerme'ye inip yeniden belgrat'a dönmek bu rotaya 10 km mesafe ekler. İnanın çok merak ettim 3ncü kemeri. Dilrseniz bir daha birlikte yürüyebiliriz. İletişim numaram 05426046411 Kolay gelsin. Güzel rotalar dilerim.