Belgie, Rensiwez, Tracknaam - Bonnerue log

Photo ofBelgie, Rensiwez, Tracknaam - Bonnerue log Photo ofBelgie, Rensiwez, Tracknaam - Bonnerue log Photo ofBelgie, Rensiwez, Tracknaam - Bonnerue log

July 15, 2015
June 2015

near Grinvet, Wallonia (Belgique)

Verrassend mooie wandeling door dorpjes en bossen met een oversteekje over een boomstam om de route te kunnen vervolgen.

• icantgotosleep Mar 19, 2018

De auteur is te bescheiden, dit is een zeer mooie wandeling!
    Persoonlijk denk ik dat de winter de beste periode is voor deze wandeling, zeer veel naaldwouden. Wat is er mooier dan een laagje sneeuw op het mos tussen de dennenbomen? De paden zijn redelijk tot zeer goed (soms te goed, voor/door de jeeps van de jagers...). Unieke veldwegen en de mooiste slingerende afdaling in de buurt van de originele startplaats. Alternatieve startplaats aan de kerk van Mabonpré, de track loopt daar vlakbij (gpx is trouwens perfect).
    De boomstam op de foto is verdwenen en is vervangen door een kleiner exemplaar, tijdens mijn tocht was het -4° en ik had geen zin in een nat pak, een paar 100m verder is er een doorgang waar het niet zo diep is, schoenen en sokken uit en even doorbijten. Behalve tussen Engreux en Mabonpré zijn de asfalt stroken zeer kort. Even doorbijten want voor Mabonpré krijg je een prachtig stukje bos en een zeer mooie veldweg.
    Zorg ook voor voldoende bescherming want in de open velden kan het zeer hard waaien. De vergezichten zijn dan weer super. Op mijn Garmin kwam ik net aan 24km.