BELEVİ-MOZOLE-ŞİRİNCE

March 6, 2020
March 2020

near Belevi, İzmir (Türkiye)

izmir'den Belevi'ye İzban trenleriyle gittik. Belevi'de sabah çaylarımızı içtikten sonra, mozoleye gitmek için Efes-Mimas yolu işaretli parkurunu izledik. Mozoleden önce tümülüsü gördük, gezdik. Sonra mozoleye indik.
Mozole ziyaretimizden sonra, yine işaretli yolları ve patikaları izleyerek Şirince'ye yürüdük.
Parkur boyunca işaretlemenin çok zayıf olduğunu, işaretlerin çok yerde maalesef silindiğini, yenilenmediğini gördük. Bazı önemli yol ayrımlarında işaretlemenin olmadığını, ya da ihtiyaca cevap verecek düzeyde olmadını gördük. Bu nedenle zaman zaman rotadan çıktığımız oldu. Parkurda işaretlenen Ayşe Uşak Çeşmesi'nin hiç akmadığını görmemiz bizi düş kırıklığına uğrattı. Oysa daha önce bu parkuru yürüyen arkadaşlar çeşmenin her mevsim aktığını belirtmişlerdi. Kısacası parkur boyunca hiç su kaynağı olmadığını görmüş olduk. Bu parkuru yürüyecek olan arkadaşlar önlemini baştan almalıdır. Belevi köyünden her türlü ihtiyaçlarını karşılamalıdır.
Şirince'ye kadar ihtiyaçları karşılayacak bir merkez yok maalesef.

PictographPhoto Altitude -349 ft

BELEVİ İZBAN İST.

BELEVİ MERKEZİ

TÜMÜLÜS

MOZOLE

PARKUR İŞARETLERİ

PATİKA

AYŞE UŞAK ÇEŞMESİ

Bu çeşmeyi görüp su içmek, su tedariki yapmak için fazladan iki km kadar yürüdük. Ancak, çeşmeye ulaştığımızda çeşmenin hiç akmadığını görmemiz bizi düş kırıklığına uğrattı. Çünkü, daha önceden kayıt alan arkadaşlar, bu çeşmenin her mevsim aktığını not düşmüşlerdi.