BELEVİ-KUŞİNİ MAĞARASI-NESİN MATEMATİK KÖYÜ-ŞİRİNCE

Photo ofBELEVİ-KUŞİNİ MAĞARASI-NESİN MATEMATİK KÖYÜ-ŞİRİNCE Photo ofBELEVİ-KUŞİNİ MAĞARASI-NESİN MATEMATİK KÖYÜ-ŞİRİNCE Photo ofBELEVİ-KUŞİNİ MAĞARASI-NESİN MATEMATİK KÖYÜ-ŞİRİNCE

January 10, 2018
January 2018

near Belevi, İzmir (Türkiye)

Selçuk il özel idare ziraat fidanlığının Belevi tarafında, dağa çıkan yoldan sisler arasında yürüyüşümüze başladık. Orman yolarından yürüyerek Kuşini Mağarası'na çıktık. Mağaradan sonra, patika ve zeytinlikler arasındaki bahçe yollarında yürüyerek Nesin Matematik Köyüne geçtik. Kısa bir ziyaretten sonra da Şirince'ye geçip yürüyüşümüzü tamamladık.
Parkur pek zorlu değil. Sadece Kuşini Mağarası'na çıkıp inerken çok dikkatli olmak gerekiyor. Bu patikalarda çok sık pıynar ve azgan dikenli çalıları var.
Parkurun 9. ile 9,5. kilometreleri arasında yürüdüğümüz patikanın eğimi fazla ve oldukça körelmiş durumda. Patikanın bu bölümünde çok sık azgan (Calicotome villosa) dikenleri var.
Parkur başlangıcında yol kenarında ve Şirince girişinde de bir adet içme suyu çeşmesi var.
Zeytinlikler arasında uzanan, çok güzel bir yürüyüş parkuru...

ÇEŞME

ŞİRİNCE

ŞİRİNCE MERKEZ

• özgür akşakar Feb 1, 2022

Merhabalar, bisiklet ile bu rotayı takip edebilir miyim? Dar patika yada çalılar pek yok fotoğraflardan anladığım kadarıyla teşekkürler...

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Feb 1, 2022

Merhaba Özgür Arkadaş.
    Bu parkurda bisikletle iki bölümde sıkıntı yaşanır. Kuşini Mağarası'na bisikletle çıkamazsınız. Patika çok dar, çok bölümü dikenli pırnal çalıları tarafından kapanmış. Biz bazı yerlerde çalıların altından sürünerek geçmek zorunda kaldık. Bisikleti orman yoluna kilitler, patikadan mağaraya çıkar, aynı patikadan inersiniz.
    Parkurun 8,9'uncu kilometresi ile 10,2'nci kilometreleri arası ise kesinlikle bisikletle yapılamaz. Burası teraslı ve dik orman ağaçlandırma sahası. Ancak 8,9'ncu kilometrede sola doğru orman yoluna girer, 10,2'nci kilometrede yine kayıtlı parkura girerek önce matematik köyüne, sonra da Şirince ve Selçuk yaparsınız.

• özgür akşakar Feb 1, 2022

Detaylı bilgilendirme için çok teşekkürler, mağara için dediğiniz gibi yaparım, Dilek yarımadasında başıma çok geldiği için tedbirliyim artık.:) İkinci yer ise haritadan alternatif yollar gözüküyor gibi, dediğiniz yönde ilerlerim. Rotalarınız zaten çok yardımcı oluyor... Sağ olun... Kendinize iyi bakın..